måndag 1 februari 2010

20100201

hmm blev rubriken rätt??? haha helt förvirrad vad gäller att skriva årtalet än känner jag. Inte så ofta som man gör det...
Ny iaf, februari. Vart tog januari vägen? Som brukar kännas så lååååång... Nu försvann den i ett hejjsan, kanske blir denna månad som kommer kännas lång då.
Igår blev det jobb 7-12, 17-20. Skönt att sluta åtta, blir så mycket kvar av kvällen då. Tinade en par lussekatter & gjorde varm choklad som vi fikade framför teven. Hade skyndat & tagit en dusch direkt jag kom hem så blev soffmys med "mocken" (morronrocken-lillasyster kallade det mock när hon var liten. Så vi har apat efter...) & varma sockar :)
Såg en film i sängen sen innan det blev nattdax. Men kunde inte sova. Haft sånt problem med mina kliande eksem & nu har det blivit värre igen & klådtabletterna e såklart slut... Nedrans! Trodde jag hade kvar en karta men så var inte fallet.
Fick lov att sjukskriva mig idag & har nu tagit bort tillgängligheten för tis & ons oxå.
Ringde vårdcentraken men deom hade lite körigt idag så ska ringa igen imorrn, å hoppas jag får en tid att komma in. Måste visa upp eksemen & så vill jag ha nya recept. Har även fått eksem på mindre roliga ställen som måste visas upp... hmmm Ja inga deltaljet där inte! ;) haha

När det blir såhär med eksemen så tar det på hela kroppens krafter.... Svårt att beskriva men man blir som helt fixerad vid klådan. Och så försöker man inte klia sig & blir bara värre. Vaknar av att det kliar eller att jag ligger & kliar mig i sömnen. Så nu måste jag göra nåt åt det. Kanske behöver nya salvor? Hoppas jag får en tid imorrn iaf.
Kanske behöver ta ett urinprov oxå för jag går & småkissar hela tiden. Vet inte om jag livit kall lr nå sånt. Så kanske oxå behöver kollas? Blåskatarr skulle jag tro... Men vilka krämpor det blev här, inte skoj att läsa om... Men är iaf en stor del av min vardag nu, hoppas jag får hjälp imorrn.
Och så magen då som känns uppblåst, magkatarr??? Nee nu blev det ännu mer krämpor. Bara att gå i pension nästa tror jag...

Förhoppningsvis blir det ett positivare inlägg nästa, utan en massa sjuk krämpor.
Ska ta & fortsätta läsa min bok nu.

5 kommentarer:

  1. Hahaha.....Jo...du hör verkligen till familjen!!!Här går din pappa och jag och suckar,stönar,hostar och snorar.....Jag skulle ju till Birsta idag med Bimo....men kylan och snuvan blev bara för mycket!Så det var bara att somna om!!!Blir INGET gjort....svetten rinner bara av att bädda....Krya på dig!!!Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du skulle behöva byta miljö en helg :) Vad gör du till helgen? Lust att komma till Umeå?!

    SvaraRadera
  3. Men Eva då, ischa! Hoppas ni kryar på er. Trist å missa en shoppingdag...
    kram

    Erica jag hade gärna kommit men jobbar dygnspass från sönd morron till måndag morron. Men skulle ha kikat ut en annan helg. Vill jue se dit nya boende oxå.
    kram

    SvaraRadera
  4. Usch då, låter inte alls nå vidare med klåda och jävulskap - hoppas att dom kan ge dig nåt bättre! Jag tänkte bara höra lite om hur det går med radhuset, hade grannen nån intresserad? Håller tummarna! Och datumet ser skumt ut, en etta för mycket tror jag minsann. ;) Haha! Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej Ullis :)
    Näe denna klåda e inte den roligaste... Men får bli doktorn imorrn. Jorå grannen hade nån men av personliga skäl passade det inte in, annars hade dom varit intresserade. Har ringt en par stycken så vi håller tummarna avv vi blir av med radhuset innan maj :)
    haha ser nu att jag skrivit fel i datumet... Ska ändra ;)

    Tack! & kram

    SvaraRadera