tisdag 22 september 2009

Datahavveri & förkylning

Stängde av vår käre dator som vanligt på fredag kväll. På lördag morron startade den INTE!!! *suck* Så har varit helt OFF nu sen dess... Snacka om abstinens. haha Vad beroende man är av dator & internet. Ingen koll alls nu. haha Eva var så supersnäll & kom upp igårkväll med en av deras bärbara datorer, så nu kan jag datta igen tills vi får våra reservdelar till datorn. Eller delar, det är en del. Hårddisk IGEN! Dax att snart införskaffa ny dator, en bärbar även för oss....! Men tänkte få till i badrummet först. En sak i taget. Men är superglad att vi fick låna en dator för som sagt har data abstinens! *TACK snälla*

Iaf blev det en helmysig helg med Julia med vår "syshelg" som Julia kallade den. Sötjänta! Hämtade henne vid tretiden på fredag.For till Kfors & handlade lite inför vår helg.Tänkte ett besök hos T,J & L men Julia var förskyld så vi hoppade över det. Tur var det! För hon smittade ner mig med förkylningen så tur var att vi inte for in& smittade hela familjen där. Så vi var sjuklingar i helgen som hade en riktigt lugn & ro helg. Köpte med oss chinamat hem i fredags & en massa gosaker. Brorsan käkade även med oss, Mackan for juh på jakt han. Spelade lite på nya Wii Sports Resort. Kom isäng relativttidigt, för Julia var som sagt inte pigg. Vaknade lördag & då var jag förkyld så som sagt, två sjuklingar som tagit det relativt lugnt. Prommat lite, spelat spel imassor. Mest Wii & Fia med knuff. hihi Skitkul med Fia juh, så länge sen jag spelade det.... Såg film & så. For till Kfors & köpte till varsin förrätt med chinamat & så blev detchinamat IGEN på lördag till middag. Gott gott!
Söndag blev ännu lugnare låg i varsin soffa & spelade Wii & tittade på teve, haha. Sov till strax efter elva oxå. ;) Haft supermysigt ändå, trots sjukdomar. Mackan kom hem på söndag vid tre Så han blev skickad på affärn & så käkade vi stuvade makaroner & korv. Kan juh inte bara leva på chinamat. Sen tvingade vi Mackan att spela Fia oxå. Julia blev hämtad strax före sju på söndagkväll.
Men som sagt, jag är förkyld. Idag börjar jag se lite ljusning på förkylningen. Men kan knappt prata låter som man pratar i en burk eller nåt. Inge snorig iaf för det kan man hålla borta med Otrivin Comp, supernässpray! Kanske tur att Julia sov över för nu fick jag förkylningen så då är det gjort sen! :)

hihi snacka om att det känns "lyxigt" med en bärbar dator. Ligger i soffan nu med datorn i knäet. haha kan inte bli bättre...

Nu ska jag Facebooka lite, ojoj min stackars Farm lär juh va helt vissen...!
Återkommer...

Men nu vet ni (om ni undrat....) varför jag varit på nätet... ;)

2 kommentarer:

  1. Ja som du vet så har jag undrat vart du hållit hus,skönt att höra att det "bara" var datorn som gått sönder...hade kunnat vare mycke värre!!
    Haha jag tänkte på din farm idag ..."stackars veronica hennes farm2lär ju vara stendöd" haha
    Skönt att du är tillbax iaf!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. haha ja dessa jäkla datorer, varför kan dom inte bara gå & gå...
    Skönt att fler än jag tänker på min Farm, fick mess av bror oxå som sa att det vissnat.... Så haha många som e engagerade i det där... ;)

    Ja SKÖNT att vara tillbaka! :)

    SvaraRadera