onsdag 23 september 2009

Prosit

Här hemma händer det inte mycket.
Fortfarande rätt så förkyld, men e nog på bättringsvägen. Less att bara ta det lungt, vill ha ork att ta itu med allt som behöver tas itu medhär hemma. Tur iaf att jag inte var inbokad på jobb nu i veckan.
Fre jobbar jag på dagis i Bollsta 06.30-13.13,sen direkt till Nyland och jobb på Vimpeln till fyra. Dom ringde nyss från andra dagiset här i Nyland för att höra om jag kunde jobba fre, synd man inte kan cloona sig själv. Tänk va man skulle tjäna bra då. ;) Helgen jobbar jag två tolvtimmars pass på ett av gruppboenderna här i Nyland. Så blir lite variation. Har inte varit på nå´t av dessa ställen på länge, både dagis i Bollsta & Gruppboendet har jag inte jobbat på sen i maj. Så blir som nytt igen... Men går nog fint det med!

Mackan & jag blir särbos i en vecka... Näe vi ska inte flytta isär. Men vi har bytt lite tjänster med Mackans föräldrar. Svärmor fyller nu i dagarna 60 år (GRATTIS!!!!) & det firar dom med att fara till Turkiet. Svärmor vill inte vara hemma på sin dag, ville inte fira den. Så medans dom far till värmen behöver dom hundvakt,-Mackan! Visst kan jag sova där jag med men inte nu när Mackan har eftermiddagsvecka. Huga, själv där ute i mörkret med skogen som närmsta granne. Öh, NEJ tack. Men tillbaka till utbytet av tjänster... Mackan e som sagt hundvakt & så hjälper svärfar oss med renovering av badrummet. *yeej* Hade han iofs gjort ändå men känns bättre att kunna hjälpa dom oxå. Han har hjälpt oss så mycket här hemma ändå. Känns bättre att kunna hjälpa dom oxå. Så nu blir det till att sovasjälv nåra nätter. Tror jag sover ute på Gärsholmen med älskling i helgen :)

Nu ska jag återgå till mitt tvtittande, har nog snart fyrkantiga ögon... ;)

2 kommentarer:

  1. Ser att du lärt dig av ett gammalt misstag...du ska INTE på gärsholmen nu i dessa mörkatider haha. Men ni fick verkligen till ett bra byte av tjänster :) Har ni planerat in när ni ska börja med badrummet?

    Vi får se till att ses till veckan så du slipper sitta hemma alldeles ensam :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst, man måste juh lära sig av gamla misstag... ;) I helgen ska jag sova där fast med Marcus oxå! :)
    Näe inga planer än närvi ska börja. Innan jul hoppas jag vi e klara iaf... Beror på svärfar oxå.

    Ja vi MÅSTE helt klart ses till veckan. Den här veckan föll juh bort pga förkylning.

    kram

    SvaraRadera