torsdag 21 maj 2009

Torsdag

Skulle haft praktik idag till halvsex men fick gå redan vid två. Härligt! :)

Sitter just nu vid datorn & you tube, Hamnade på en massa Bon Jovi klipp. Hmmm hamnade & hamnade... letade kanske på Bon Jovi...;) ooooh riktigt ryser när jag sitter & lyssnar på låtarna & klipp. Snart ett år sen jag va på en Bon Jovi consert sist, vill fara igen....
Och en dröm är att fara till Usa & se en spelning med dom i hemlandet med hempublik. Bara älskar Jon´s sexiga röst. Skadar jue inte att han trots åldern ser otroligt bra ut. Och energin han har på scen... Ohhh måste kika runt en stund till på klipp här på you tube.
Lyssnar just nu på August 7, hihi det är min & mackans datum för när vi blev tillsamans oxå. Haha kanske ett tecken???? Tror att den dan (om den dan kommer...) för giftemål, så är Bon Jovi låtar ett MÅSTE! haha ett Bon Jovi bröllop kanske? Minns för bra många år sen, typ 10, när jag bodde i Övik så lottade Rix fm ut ett Bon Jovi bröllop. Då skulle man få flyga till staterna & bli vigd av Jon Bon Jovi... Rena rama drömmen, hihi mitt dröm bröllop!!! Men just då tävlingen var så var jag singel. Typiskt! Jag hade precis gjort slut med min dåvarande pojkvän, iofs blev vi tills efter det men gjorde slut igen efter några år... Men nära att jag skickade in ändå & anmälde till tävlingen & "tvingat" en killkompis att gifta sig med mig(han erbjöd sig oxå...). Bara för att få träffa Jon... ;)
Har så mycket bra & även dåliga minnen till att lyssna på Bon Jovi. Tänk så mycket som kommer fram inom en bara genom att lyssna på musik. Ja inte bara Bon Jovi men för mig är mycket kopplat till dom såklart. Har varit mina idoler läääänge. Så känner jag mig nere eller behöver energi passar Bon Jovi bra. Fast även om jag är på bra humör så blir jag på ännu bättre humör av BJ...
Eller som nu, sitta och bli lite nostalgisk. :) Thank You for loving me går just nu i bakgrunden mmmm skulle kunna gå igenom ALLA låtar men skulle ta en hel kväll & mer... åååh hittade precis åt Joey, den låten älskar jag oxå. Tycker de flesta e bra iofs... så känner jag för de flesta som jag inte lyssnat på ett tag. hihi tur att Mackan jobbar... Kan jag sitta & småböla & sjunga med i låtarna... Utan publik... Ni skulle höra mig i bilen när jag e själv... Eller inte!!! Tänk om man skulle bli smygfilmad nån gång, pinsamt...!!!
Har några Celine Dion plattor som jag känner lika med & så även en Ozzy skiva. Alltså bästa låten med Ozzy, jag bara älskar den, I Just Want You. En låt som betytt otroligt mycket för mig. ujuj vilka minnen som kommer tillbaka. Värsta nostalgitrippen nu på gott & ont... Minnen från en period i mitt liv när jag inte mådde bra alls, fast även bland den lyckligaste tiden i mitt liv. När man var påväg in i vuxenvärlden, starka känslor, livet lekte, kärleken va stark. ja som allt blir när man är tonåring. Alla känslor var så starka på nå´t sätt. Nu när man blivit äldre reagerar man inte på samma vis. Man kan lägga saker åt sidan & inte bry sig på samma sätt, har blivit lite visare kanske???? haha För e jue så gammal nu... ;)
Men som sagt, vissa låtar får en direkt in i en stämning som man hade då. Men nu får det bli lite roligare låtar tror jag... ;) Changes med Ozzy surrar nu i bakgrunden. Den har jag inga starka minnen till, bara att jag äääälskar låten & texten. :)

Blev en liten minnestripp det här för mig, med några av mina favvo låtar & artister. Inte ofta jag har tid eller tar mig tid att sitta & lyssna på musik. Så härligt att ha gjort det en par timmar & svammlat lite här... ;)

Nu börjar dex bli dax att fixa lite käk.

/Kramiz Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar