onsdag 20 maj 2009

Åskoväder

Ojoj sikket väder vi fick lite tidigare.

Tog med mig Eva & hustittade men känner att det inte var nå´t för oss. Lite för mycket att göra. Men ändå goda möjligheter att få fint. Men näe kändes inte "rätt" för oss.
Hem efter hustittandet & prom med Figo. Och så bryter det ut.
Blixtrar & dunder (magiska under)... Plötsligt en dag har det hänt.... haha kom osökt in på Herrey´s gamla klassiker... ;)

Men åskat, dundrat & blixtrat. Skulle skjutsa barnen på bolleken i Kfors & precis när jag skulle cykla ner till pappas för att hämta bil & barn så öppnade himlen sig. Helt blöt blev jag trots mitt regnställ. Tur man torkar fort ;) Kommer in till Kfors & vad? Det har tokhaglat där. Så mycket att det från vissa hustak rasar ner hagel. haha snacka om skiftande väder. Fick lov att ta med mig Figo i bilen för han var så himla rädd hemma & hade inte hjärta att lämna lillgubben ensam hemma då. For ner till Kajen & prommade lite med Figo. Som nu hade lugnat ner sig & andhämtningen var rätt så normal igen.
Hann inte käka heller innan jag skulle köra flickorna så tänkte att jag går in på Sylos & köper en rulle då som jag kan äta i bilen. Men var så fullsatt där så iddes inte. Köpte istället en sallad när vi var påväg hem igen. Så har käkat en blandsallad nu & sitter & inväntar Grey´s klockan nio. Sen isäng.

Var väl vad min dag haft att erbjuda. Förutom lite telefonsurr, som alltid hinns med... ;)

Förresten så kommer min pappa att vara med på teve. Återkommer sen om dag/tid :) hihi "pappa linslus"


Ha en trevlig kväll!
kramiz Vera

1 kommentar:

  1. Spännande att kika på hus! Alltid lika kul=)
    JA visst var det ett oväder som hette duga... På jobbet gick strömmen flera ggr... hela avdelningen blev svart för ett ögonblick;)

    SvaraRadera