onsdag 10 februari 2010

Finväder

Ännu en dag med blå himmel & strålande sol, men såklart jobbade jag. Var på hemtjänsten idag så blev en massa bilkörning. Fick iaf njuta av solen från bilen. Bättre än att vara instängd i en byggnad. Minns när jag jobbade på Kvantum, kändes som om man aldrig fick se dagsljus... Så mycket bättre nu :) Hade iaf kameran med mig i bilen idag... Så tog några bilder...
Genom vindrutan. Känns igen? Jovisst är det nya järnvägsbron vid Styrnäs, ja eller vad stället nu kallas? Kanske inte är Styrnäs där... Strålande sol, massa vit härlig snö som man blir sugen att åka skidor över eller varför inte skoter?!!!
På Sandslån ligger snön orörd. Ådalen 3 ligger förtöjd & väntar på våren för att få fara runt på älven igen. Men sämre vintervilo ställe kan man jue leta efter. Vackert ute på Slåa... En tröttiz jag... ;) Sov rackarns dåligt inatt, mot för natten före då det blev 14 timmar...
Hoppas på bättre sömn inatt, ska lägga mig tidigt ikväll. Börjar jobba sex imorrnbitti till ett. Ska öppna på dagis... hihi Blev så glad då A ringde & frågade om jag ville jobba imorrn... Fröken M ringde imorse tjugo över sex för att höra om dagen oxå men var jue redan bokad för hemtjänsten. Flera veckor sen jag var på dagis nu så ska bli så skoj att träffa alla barnen igen, å fröknar med såklart! Men som sagt ska försöka lägga mig tiiiidigt så det blir lite sömn.
Inte den bästa bilen men orkade inte titta igenom dom andra nu... Försökte fota lite istappar på vår baksida... Åååh vad jag vill ha photoshop. Kunna lära mig redigera lite bilder... Snart hoppas jag det blir av... Väntar fortfarande på att brorsan ska fixa det. Zixten låg ute på dynlådan & inspekterade mig när jag försökte fota istappar... haha mattes sötiz! Trist vinter för katterna, dom kommer ingen stans, för mycket snö så dom vill nästan eldrig ens gå ut. Måste kännas som den här vintern varit evighetslång för dom. Blir bättre nästa vinter då vi bor granne med skogen. Kan dom förhoppningsvis gå i skogen iaf.





1 kommentar: