torsdag 11 februari 2010

Alla Hjärtans Dag

Fick en tidig Alla Hjärtans Dag present idag.
Brukar inte varken ge eller få presenter den dagen.
Jag & Älskling brukar käka lite gott & lite myspys hemma.
Jobbade idag på Vimpeln & fick denna lilla uppskattningspresent.
Värmer gott vill jag lova. Gulligt av dom :)

hihi blev väldigt glad :)

Jobbade 6-13 så har varit igång nu sen kvart i fem. Börjar kännas, är jue inte direkt en morronmänniska... Kul att träffa alla barnen igen & fröknar såklart! Träffade även han som vi ska köpa huset av, eller rättare sagt han som vi köpt huset av. Barnen går på avdelningen där jag jobbade idag. Frågade om dom skötte vårat hus? ;) Såklart! Han hade tom skottat av taket, bra d! Tyckte vi var underlig som inte kommit förbi än för att mäta osv... hihi Har jue velat göra det men tänkte vi måste vänta, haha men eftersom han sa så så kommer jag ringa dit nån dag till veckan. Mäta & planera!!!! hihi Såååå skoj... Det närmar sig flytt, snart bara två månader kvar, ojoj. Snart dax att börja packa & slänga & sortera alla saker. Bara orosmålnet kvar än över vårt radhus... Men hoppas det ordnar sig, kan inte vara riktigt glad innan vi är av med det här huset.

Iallafall så gick dagen fort idag, iofs slutade jag ett så inte så lång dag. Vilan mellan tolv & ett är så skön, inte bara för barnen, även fröknarna gillar den, ja iaf jag. Så skönt att ligga & varva ner & slappna av en stund. Ibland somnar man till några minuter, sen är det bara att vakna till & bege sig hemöver. hihi Barnen somnade fort idag, märks när det går mot slutet av veckan, barnen somnar fortare på vilan då.. Ja dom som somnar vill säga, men bra med vilan ändå så barnen oxå får ta det lungt & slappna av. Full rulle på dagis hela dagarn & massor av barn så dom små liven behöver lite lugn. Synd jag inte har utbildning nu... Då hade jag sökt tjänst på Vimpeln. En av personalen går i pension i slutet av månaden, den tjänsten hade jag gärna velat ha... ;) Men men i januari drar jag igång studier, sen är det bara att hoppas att det blir Förskollärar tjänster om några år att söka. Vet iaf vad jag vill bli när jag blir "STOR". hihi tom fått feedback av flera föräldrar som tycker det e så bra när jag är där som vikarie... Det värmer verkligen. Och att jag gör rätt som vill jobba med barn för att jag passar som det. Så nu är det bara studierna då... hmmm vilket inte bara är bara... Men bara att bita i det sura äpplet & köra igång. Bara att hoppas allt klaffar. Vet ev en till tjej som ska söka utbildningen, vilket jag hoppas. Alltid roligare att vara två, plugga tills & samåka osv...

For en sväng till Kfors idag när jag slutade. Hälsade på våra fina vänner Thess & Jonas & deras söta barn. Tänk vad tiden går fort, tyckte nyss de berättade att dom var gravida med Lukas & han har hunnit bli 19 månader & lilljäntan 1 månad. Tiden bara springer iväg.

Ikväll blev det fruktsallad & tittade på Vinterspelen på femman. haha Tänk om det fanns såna tävlingar som man kunde boka ett kompisgäng. Skulle vara jätteskoj att åka på nåt sånt.

Ska se lite nu på Made in Sweden & sen blir det sängen. Varit en lång dag & imorrn väntar ännu ett dyngspass så börjar 9.45 imorrn till lör 9.45 men sen e jag ledig till söndag morron.

Suss gott alla.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar