torsdag 7 januari 2010

Vargavinter

Massa kallgrader ute, lagomt antal varmgrader inne.
Jobbat både igår & idag på hemtjänsten inre gruppen, vilket då är gågruppen. Inga bilturer utan man prommar till alla vårdtagare. Tur det finns varma kläder. En sak som dom flesta inte håller med mig om, men jag trivs i kallgrader. Tar hellre lite kyla & klär mig efter vädret. Trivs inte lika bra på sommaren, inte lika mycket för när det är supervarmt. Tar hellre kallgrader & tar på mig en massa kläder, men är det för varmt är det bara olidligt. Svettas & inte kan man nå´t åt det, näe e nog helt enkelt en vintermänniska.
Men liiite väl kallt nu, mest om ansiktet. Och särskilt runt ögonen blir man kall, resten av kroppen är täckt. Letade fram min dunjacka så kvällsprommen med voff blev nästan för varm, förutom i fejjan då... Otroligt vad varm en jacka kan va, kan ha kortärmat under utan att frysa. Nackdelen med dunjackan är att den dunar av sig... Så man måste ha nåt över tröjan om man vill omkring & inte se ut som en kyckling eller nåt... Men varm så det räcker & blir över

Ska ta & förflytta mig till sängen med datorn, se en film. Imorrn blir det sovmorron, börjar inte förrs fyra & går sen av tre på lördag. Men vill vara utvilad då det inte e säkert att jag får sova på boendet. En av brukarna e tydligen inne i sitt uppåt humör & då blir det till å va vaken för personalen. Så bara att vara förberedd på det.

Igårkväll efter att traskat ute massor både på jobbet & sen efter jobbet med voff så tappade jag upp ett varmt bad. Lovely! ooooh tror det måste bli lite fler bad i vinter ;) Man blir så härligt avslappnad i kroppen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar