fredag 8 januari 2010

15-15

Är vad jag ska jobba nu, från 15 idag till 15 imorrn. Dom ringde nyss & frågade om jag kunde komma ut & jobba en timma tidigare. Självklart! Vad gör en timma hit eller dit... Å bättre betalt en timma till... Har rullat in en del jobb så det är bra det. Och så ringde dom från "mitt" dagis & frågade om en par dar, tyvärr fick jag lov att tacka nej till en dag då jag redan ska jobba en halvdag på hemtjänsten. Typiskt! Man har jue alltid ett favvoställe att jobba på & för mig är det på det dagiset. Trivs med personalen & barnen, känns som hemma liksom. Fast har varit där nu i 3 år extra så haha det borde vara hemvant... ;) Synd bara att jag missade en heldag för att jag är bokad redan för en halvdag. Men sånt som händer. Glad att dom ringer & frågar om jag vill jobba.
Mitt mål är att börja plugga om ett år, måste först betala av csn som jag har kvar så hade gärnat börjat nu till hösten men börjar ingen utbildning då. Så får bli om ett år. Hinner jag betala av csn, spara lite så har man en grund att stå på. För då kommer jag bara att plugga & inte göra som jag gjort förut, tagit på mig för mycket jobb på sidan av så jag inte hunnit med studierna. Fast dagis kommer jag prioritera även då... haha Men inte för mycket jobb... Studierna ska gå först. Men jag har så otroligt svårt för att bara sitta hemma & plugga, vill ju vara ute & jobba & vara social. Men då för det stå åt sidan för plugget...

Näe bäst jag sätter fart. Fixa lite här hemma, ta en prom till affärn & sen iväg & jobba dygnspass.
Höres imorrn.
Måste säga att jag gruvas lite inför natten, en av brukarna är rätt så dålig så håller tummarna att det inte händer något under mina ensamma timmar... Tror inte jag kommer sova just nåt inatt... Sov länge iaf idag, till halvelva så hoppas på lite sömn iaf.
Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar