onsdag 6 januari 2010

Trettondan

Idag väntar jobb, 13-31.30 sen hämta voff prom med honom & hem & sova för börjar sju imorrn.

Julia har varit här en par. Hämtade henne i måndags vid två. Handlade lite go mat & annat gott. Är det tjejmyskväll så är det. Spelade bort en massa tid med Mario på Wii, så roligt! Sen lagade vi hemgjord pizza & så hann med en prom med voff innan brorsan & Carro kom. Mackan jobbar eftermiddag denna vecka så han kunde inte vara med. Men när dom kom så spelade vi lite Mario alla fyra, sen spelaet Carro hade med. Disney TP, ganska svårt. Men jag vann nästan, fast bara nästan haha, Carro slog mig på målsnöret... ;)
Brorsan & crro drog sig hemöver strax före halvtvå & jag & Julia kom isäng strax efter det. Men Mackan hann komma hem från jobbet. Kikade lite på film sen i sängen, Julia fick mig tillslut att se Twilight, och jag medger den var INTE otäck trots vampyrer. Hatar vampyrer, tycker dom är riktigt otäcka... Så har varit väldigt emot att se den filmen, men som sagt, den VAR bra! hihi nu vill jag se fortsättningen, kanske borde läsa böckerna istället... Iaf så somnade vi vif femtiden, ojoj så länge en 12åring kan nattuggla... haha Vaknade vid halvett av Mallan som ringde. Hade bestämt att hon & hennes lillasyster skulle komma hit. Dom dök upp några timmar senare, så vi hade en tjejkväll. Lagade käk & spelade spel. Pappa skulle hämta Julia efter han slutat tio men då hade hans bil pajjat i kylan & Eva fick inte igång bussen. Som tur var Mallan & Jossan kvar så jag kunde låna Mallans bil & hämta fter pappsen & skjutsa hem Julia.
Blev en lång kväll även denna. Mallan & Jossan for strax elva så jag stökade undan & var sen isäng vid tolv. Lallade runt lite på nätet innan jag somnade.

brr kallt idag, -22. Känns inte direkt inspirerande att jobba på hemtjänsten Inre gruppen idag. Bara gångbesök då, så i eftermiddag ska jag ut en massa & promma i kylan. Huga! Såna här dar är det skönt med att jobba inne...

Så sugen att städa undan julen, trots att det inte är tjugondaknut än... Men inte innan söndag, då kommer mormor & "tittar på julen". Nåt som hon vill göra varje år, så för hennes skull låter jag julen vara kvar. Annars hade jag tagit bort alla tomtar iaf, & lämnat kvar belysningarna.

ojoj vilken massa svammel bara det blev, känner ingen egentlig inspiration för att blogga. Ska ta & hoppa in i duschen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar