måndag 4 januari 2010

Måndag

100104, måste öva skriva nya året... ;)
Jobbade lördag till söndag som sagt. Var lungt på jobbet, såg film bla med några av bukarna. (fast vi somna alla tre.... haha)
Var TRÖTT på kvällen men när jag gick & la mig kunde jag inte sova... Så låg & stickade & funderade en hel del över 2010. Har en del planer, visioner över mitt liv. 2010 ska blir MITT år, ska bara se till mig själv & ta itu med mitt liv. Har en del som jag behöver fixa med. Så det är mitt nyårslöfte för iår. Vill inte gå in nåt närmare på det här i bloggen, lite för privat. Men less på att ha gammalt groll som ligger över mig, dax att lägga det till handlingarna & må bra. Så så ska mitt år bli.

Sov typ två timmar natten till igår, gick av mitt pass & brummade ner på Nyland & hämtade upp Ramona. Sen bar det av till Birsta för en shoppingdag. Hade planer på att handla massa kläder, helst byxor men iddes inte prova. Men blev några tröjor iaf. Två väldigt bra köp blev först ett kamerastativ, det hade jag inte i planeringen att köpa men 249:- var som hittat... ;)
Väl på Ikea kom nästa braiga köp, en tvbänk som både jag & Ramona föll handlöst för. Nedsatt till halva priset oxå! 1495;- för en ny tevebänk var som hittat, fel färg dock så får bli en ommålning. Men OJ så fint det kommer att bli här hemma. Har länge letat en tevebänk nu men inte hittat en som passat. Vill inte ha en med hyllplan utan skåp & det var det på den här. Tre skåpluckor & hur fin som helst, ja kommer den att bli. Måste betsas så den passar in bland resten av möblerna. Nu är den vit. Blev även ett lunchbesök på Donken såklart.
En lyckad dag & lagomt med folk. Ingen rusning nu som det var mellan jul & nyår tydligen.
Var hemma igen halvsju, & blev soffläge en stund innan jag förflyttade mig in i sovrummet vid halvnio & somnade på tre röda.

Idag blev det jobb 7-12, och nu har vi städat av lite här hemma. Ska fara ner nu & hämta Julia som ska sova här tills imorrn. Lite syskon mys dag. Ska bli kul! Länge sen hon sov över här nu.

Söt syster Julia :)
Kanske att vi får sällskap av Carro oxå. Var sugen att komma & spela lite spel med oss. Hon fick Disney TP i julklapp så det vill vi prova .

1 kommentar:

  1. Det gör du rätt i, att se till att göra det som känns viktigt för dig! Den viktigaste personen i ditt liv är ju faktist du själv!

    SvaraRadera