fredag 1 januari 2010

Slappardag

En efterbild på vår mat från ikväll fast den gå inte att lägga in efter i det befintliga inlägget så då kommer den här före... Göttans var det! :)

Sjukt nice att bara ta det lungt å slappa en dag. hihi har inte ens sminkat mig eller fixat håret... Tur ingen droppat in oanmäld, tror inte jag hade öppnat då.
Skönt att bara vara en dag utan en massa måsten. Gjorde varma mackor till frunch... sen dess har vi inte ätit nå´t. Iofs var klockan vid två då vi hade ätit. Och åt gjorde vi framför teven spelandes Mario på Wii. Sen har vi legat nerbäddad i varsin soffa under våra röda julfleecefiltar & tittat på Ivanho. En riktig klassiker som jag inte minns när jag sist såg. Kändes riktigt nyårsdags slappar härligt att se den. Somnade visserligen sista halvtimman, haha ovanligt för att vara mig... NÄ! Mackan kan inte förstå att jag ALLTID somnar sista halvtimman på filmer. Men så blev det även idag. Men OJ så skönt det var.
Början på året kunde blivit lite bättre i ett anseende, har världens mensvärk idag. Typiskt. Men efter en par värktabletter & toabesök & sovning så verkar den ha lugnat sig. Tur d!

Nu ska vi iaf käka middag... eller vad man nu kallar det när man äter den här tiden på dygnet. haha Rester sen gårdagen, hade lite mos & kött kvar så la det i en ugnsform tillsammans med lite sås. Delade en par tomater & la brevid, varma tomater är så gott. Och så toppade jag ovanpå med skivade färska champinjoner. Jaja inte så nyttigt men gott! Och eftersom vi hmm båda sovit en stund i soffan lär vi va vaken ett tag inatt. Myyys ikväll för från imorrnbitti jobbar jag ett dygn & till veckan har älskling eftermiddagsjobb & då träffas vi typ inget :(

Nä bäst att kolla maten i ugnen!

Ciao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar