fredag 1 januari 2010

2010

Nu har gått från det "gamla" till det "nya", vi har lämnat 2009 bakom oss & hoppat in i 2010
Blev ett lungt & skönt nyårsfirande för vår del. Fixade med förberedelserna inför middagen & sen så kom söta svägerskan vid fyratiden. Hungriga var vi allihopa, ja eller alla tre... haha Var jue jag, Mackan & Carro som käkade. Brorsan kom när han hade slutat tio.
Blev toast med skinkstuvning till Carro, & toast med schamoinjonstuvning till mig & Mackan. Pyntade med avocadoskivor & soltorkade tomater. Blev aif jättegott, fast vi hade nog kunnat käka vad som helst då... ;)
Varm rätten som var plankstek åt vi av tills vi blev så mätt att ja jag vet inte vad?!!! :) haha Blev iaf ingen efterrätt, det var vi föööör mätta för. Mätt ända tills vi la oss vid tretiden inatt.
Hade en trevlig kväll, spelade Wii efter maten tills brorsan kom. Då fick även han plankstek till sen middag. Sen spelade vi ett brädspel, Kampen mellan Kvinna & Man. Brorsan & mackan vann såklart! Alltid så att killarna får så lätta frågor... Men skoj!
Ut & skålade vid tolv (i vanliga Icacider...) haha Varje år köper vi en liten champagneflarra & lika lite tycker jag om det... Så iår sa vi att vi köper "barn-dricka" att skåla i. Men blev några isgroggar (man blandar två 2dl starks svartvinbärsté med 2 dl koncentrerad apelsinjuice & sen 3,5-5 dl sprit, låt stå i frysen minst ett dygn så att det blir som sorbet. Sen tar man en par skedar sorbet, efter tycke & smak & blandar ut med fruktsoda. Mumms! Tog lite lingon ur frysen & pyntade drinkarna med oxå! ) innan tolvslaget.
När tolvslaget närmade sig skyndade vi ut. Mackan & brorsan eldade i Mackans julklapp som var en slags eldningsbar bål, haha lägger ut en bild sen! Vet inte hur jag ska beskriva den...!!!! haha
Året började som sagt lungt för oss, men oroligt för Figo. Satt & darrade & nästan hyperventilerade. Sprang oroligt här hemma mellan rummen. Hade satt både teve/dator & radio på högsta volym men lika rädd var han för det. Stackarn. Nästa nyår tror jag vi får åka runt i bilen några timmar, ta en långkörning. Inte roligt att se vår älskade voff ha sånt besvär. Ändå så visar vi inte att vi tycker synd om honom, då förstärks jue bara det hemska. Så man kan bara se hur han lider, uscha gör ont i mitt mattehjärta då.
Framåt ett traskade vi ner till pappas en sväng. Alla var trötta så blev inte kvar så länge. Tror jag var tröttast... sovit så dåligt natten till nyår. Hemma närmare tre, C & J begav sig hemåt. Alla var för trött & mätta för att orka några varma mackor. Jag hade fixat med mycket av stuvningarna så att vi skulle kunna nattäta varma ma.ckor. haha det hade inte behövts. Vi var jue så mätta efter middan att vi inte orkade nåt mer, blev jue ingen efterrätt heller. Matkoma!
Lite chips & dipp till spelande vart det allt men inte var det mycke som gick åt.
Stökade undan här hemma innan vi la oss, som jag skrivit förr, så himla skönt att vakna & allt är undanstökat. Oljade tom in planksteksbrädorna ;) Mackan tog en prom med Figo så han var lite lugnare när vi kom isäng.
Så blev bland den nyktraste nyårsaftonen på länge, men känns skönt idag vill jag lova. Hade supertrevligt ändå! Och så drack vi jue ändå lite grann...! hihi börjar vi bli gammal eller vad är det frågan om? haha
Idag 010110 blir det en lugn dag. Kika lite på teve kanske spela lite Wii & bara allmänt mysa. Imorrn väntar ett dygns arbetspass så idag blir det lugna puckar. På söndag när jag slutar kvart i tio så far jag & Ramona direkt till Svall för lite shopping. Skoj skoj! :)
Näe väcka upp älskling & fixa lite frulle. Får nog bli varma mackor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar