lördag 16 januari 2010

Nu e julen utstädad

Inte en tomte i sikte nu här på Fågelvägen, inte inne iaf....! Utebelysningen e fortfarande kvar, den ska älskling ta itu med till veckan. Återstår att se om det dyker upp nån lite tomte som gömt sig nån stans inne... Brukar alltid vara nån som dyker upp.
Känns skönt & luftigt här hemma nu, som alltid då julen städats ut. Allt blir så rent & fint. Inte en massa saker överallt som jag faktiskt har då julen e framme... Tomar i varje hörn typ...

Satt upp min nya fina gardinkappa i teverummet, en naturvit öljettgardin & rackarns vilken skillnad mot för att ha längder. Med vårt avlånga fönster blev det jättefint & luftigt med en gardin kappa. Den får hänga kvar fram tills hösten. Annars tycker jag om att byta gardiner iaf varje årstid. Men tror inte jag blir less på denna.
Bytt gardiner visserligen överallt men blev mest skillnad här i tvrummet.
På måndag ska Mackan fara på tippen med en massa skräp vi har i garaget. Känns väldigt skönt. Och så kan vi betsa tevebänken äntligen så den kan skruvas ihop sen. Köpte jue den när jag & Ramona var iväg till Birsta. hihi kommer bli såååå fint. Och till veckan ska jag & Mackan till Birsta för att köpa lite inredningsattiraljer hit. Ska fixa till i hallen, korridoren & köket. Ska sätta upp väv i dom rummen & måla sen. Blir det vårfint här hemma :) Tror jag ska köpa färg även in till gästrummet. Såååå kul att göra om lite. Tänk va lite väv & färg gör för ett rum. hihi Även en byrå till hallen ska inhandlas & lite annat smått å gott. Så som sagt lite vårrenovering. hihi va fint det kommer att bli ;) Blir alltid i omgörar tagen efter jul, hmm & före jul & före sommaren & a efter sommaren... ;) Finns så mycket skoj att dona med som inte kostar så mycket.

Nää om jag skulle ta & göra älskling sällskap i sovrummet. Han sover redan jobbar sex till sex imorrn han. Halvnio till halvnio jobbar jag, så vi har båda tolvtimmars imorrn. Men jag har tur som får börja lite senare. Skönt att sova & särskilt på morronen. E jue ingen morronmänniska jag, sover iaf till nio helst. Men börja jobba halvnio är helt okej.

Suss gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar