söndag 10 januari 2010

Här igen...

;) Känner att nu e jag mig själv igen... haha Sömn & lite ätbart var vad som behövdes... Kände att jag låtit lite nagativ i de senaste inläggen, tänk vad sömn & mat gör för kroppen. :)
Fick mess av den nyblivna tvåbarnsmamman, tyckte det var skönt att allt var över & att den lilla kommit ut. Blir kvar några dar på sjukhuset då hon tappat lite mycket blod & hade fått bli sydd. Pappan var påväg hem för att hämta storebror så hela familjen skulle få ses. Sött! Längtas tills vi får träffa den lilla. hihi

Så glad för deras skull men samtidigt blir det lite jobbigt, jag vill jue oxå så gärna bli mamma. Och alla runtomkring ynglar av sig, känns lite vemodigt då & gråtit många tårar. Men jag är inte missunsam mot nån av mina vänner som får barn, absolut inte. Men för en själv inombords kan det kännas hårt, och samtidigt känner jag mig egoistisk som får dom här tankarna. Känner mig hemsk som tänker så. Finns dom som har det mycket värre än mig, så bara att tänka positiva tankar. Men inte alltid så lätt. Och så blir det jue inte samma heller med umgänget med vänner när alla får barn, hittar nya bekantskaper som även dom har barn, nya intressen ja osv. Så är det självklart, men känns som att man själv bara står och stampar på samma ställe. Varje barn är ett mirakel så jag är så glad för mina vänner & glad att jag får vara med och dela deras mirakel... :) Snart dax för nästa vän oxå att föda, 3:e februari är utsatt datum så kan jue egentligen bli när som helst. Spännande! Dom vet inte heller kön på bebben så ska bli kul att se vad det blir.

Blir inget nattvak, lilla tanten har somnat in. Och ska jag vara ärlig så känns det skönt. Drygt att vara vaken hela natten för att sen hem & försöka sova. Nattjobb är inte min sorts jobb, bara ibland. Iofs är jag jue en nattuggla så borde passa mig men har så svårt att sova sen på dagen och sen ställa om mig för dagsjobb igen. Så för mig kändes det bra. :)

1 kommentar:

  1. Hej! Ville bara säga att jag inte alls tycker att det är egoistiskt av dig att tänka så. Inte ett dugg. Längtan efter ett barn sätter igång hormoner som man inte ens visste fanns. Jag förstår inte precis hur du känner, men kan ändå sätta mig in i det. (Och har en vän som också försöker, och känner samma lika som dig) Jag blir t.o.m superbebissugen och smått avundsjuk (dock inte missundsam jag heller!) på folk som är gravida nu, trots att jag redan har Nilia. Du kommer att bli en superbra mamma när det blir er tur! KRAM! <3

    SvaraRadera