måndag 21 december 2009

Dan före dan före dan före dopparedan

haha tror jag fick till rubriken rätt...! ;)
Hänt en del sen sist jag skrev. Både lite tragiska livsöden i vår närhet & lite middagsbjudning.
Jobbade till fem i fredags på dagis & på kvällen kom Ramona över för lite surr. Hon trotsade kylan. ;)
Lördan påtade Mackan & jag på hemma & sen blev vi nerbjuden till pappas på härligt god mat. Ja just d! Följde jue med Eva & två av kidsen till Dollar en sväng & sen kom svärmor in på fika oxå. Så vi hann med lite ändå i lördags fast det kändes som vi inte gjorde så mycket. Klädde granen gjorde vi oxå på kvällen efter att ha kommit hem från pappas. Plankstek blev det till middag & underbart gott var det. Så tack så mycket! :)

Igår (söndag) jobbade jag 7-11, sen hem & sov en stund. For sen till Kvantum & julhandlade alla julmat endast rullströmming kvar nu att handla så hoppas dom har det på Ica idag.
Jobbar idag 7.30-16 på dagis & sen ska jag skynda mig hem för frissan kommer idag. Ska äntligen få bli av med lite hår. :) Hur det blir för hon bestämma... Litar på min frissa! hihi

Ska lägga in sill ikväll & även gö rullströmmingen om det finns strömming att köpa vill säga. Och slå in julklappar. Så kvällens schema e fullsmetat. Skulle varit iväg en sväng ner till R om hon har tid oxå. hmm mycket som ska hinnas med. Och min mage strejkar, magkatar... Men tror det är påväg tillbaka lite nu. Var värre förra veckan, magont, sug i magen efter mat men ändå inte hungrig... Mackan skulle in på apoteket idag & köpa lite medicin. Hoppas det går över innan jul, vill jue kunna äta julmaten :)

Nä nu har jag slut på lunchen. Bäst att gå in till barnen igen, visserligen sover dom... Men ta en kopp kaffe & vänta på att dom vaknar... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar