torsdag 17 december 2009

Torsdag

Dagarna verkligen bara svischar förbi, redan fredag imorrn. Denna vecka har bestått av jobb mestadels. Måndag dagis & lussefirande, fast det har jag redan skrivit om...
Tisdag var jag på ett av gruppboenderna, 13 timmars slutade halvnio. Gick sen till pappas & hämtade Figo & gick en prom med honom. Och underbart, det hade snöat då! hihi En vit jul hoppas jag på *håller tummarna*
Sen hem & stöp isäng typ. haha somnade halvelva, inte ofta det händer...!
Igår jobbade jag på samma gruppboende men bara halvåtta till två. Jobbarpasset försvann i ett hejjsan & sen iväg på affärn & så hem för att hämta voff & paket & sen ner till älskade lillasyster som fyllde 12 år Hipp hipp hurra på din födelsedag. 16/12 Julia 12 år! :)


Fick både käk & gofika där. Marängswiss istället för tårta då födelsedagsbarnet inte e alltför förtjust i tårta. Hade en trevlig em/kväll med familjen men vid sex höll jag på att somna av trötthet. hmmm inte bara jag, även broder va lika trött. Nå´t som ligger i familjen? haha
Så jag tog en prom med Figo & sen hem. Skyndade att ge honom käk, laddade en tvättmaskin, tvättade av mig smink & så sen tog jag lappen med mig till sängen. Surra lite med mamma men fick lov att avsluta. Höll på att somna så släckte ner dator & allt & somnade. Och gissa vad? Klockan var, håll i er...., ÅTTA!!!!! ojoj JAG somnade & klockan var åtta.... Har typ aldrig hänt. Och jag som tyckte jag somnade tidigt på tisdag kvällen, haha. Vaknade till När Mackan kom hem halvtvå inatt men lyckades somna om igen efter en stund. Vaknade sen inte förrs klockan ringde 04.50- öppnade på dagis imorse därav den arla tiden. Ställer alltid klockan tjugo minuter före jag ska stiga upp så jag kan snooza två gånger iaf... Behöver jag tillägga att jag inte var trött när alarmet ringde imorse. hihi Hade inte behövt snooza två gånger...
Tog bilen imorse, inte för att jag inte orkar gå. Men inge skoj att gå så tidigt på morronen i mörkret & så för att om det varit inbrott eller nå´t så har jag en bil att gå & sätta mig i... Jobbade 6-13, blev en innedag på dagis. Huvva vad kallt det varit här. nu är det minus 20, en fördel är att snön får ligga kvar. Men man är inte ute långa stunder då det är så kallt heller. Bara måste promenader med voff. Tur jag har min varma vintermössa- blev till att plocka fram den nu ikväll :)

Imorrn blir det dagisjobb igen, stänger så jobbar 9-17.30 Men är troligtvis hemma innan fem för iaf enligt dagens schema så går sista barnet hem halfem, men kan alltid komma in ändringar. Har även dagisjobb mån & tis, skönt att ha fyra dagar på samma ställe. En i personalen som ville ha en tidig julledighet. Så då fick jag jobba! :)

Ledig lördag & söndag har jag ett kortpass på hemtjänsten 7-11. Sen får jag se om det dyker in nå´t jobb för ons annars blir jag ledig ons & heeela julen. NICE! :) Myyys att vara hemma med älskling hela julen lång & bara mysa, se på teve, spela spel & lägga pussel. Å dricka lite glögg! :)

Nu börjar ögonen falla igen, bäst att försöka sova. Hoppas det är lite mildare imorrn så det går att vara ute på dagis. Skönare att kunna vara ute en stund på förmiddan, få lite luft. Åka lite madrass i backen nu när det kommit lite snö ;)

kram & natti natti



1 kommentar:

  1. Hihi, jag har också en sån där mössa och det behövs verkligen! Här i Vännäs var det -28 grader nu på morgonen men i Umeå var det "bara" -17. Håller med om att det är bra med minus så snön får vara kvar men det skulle ju räcka med -5.

    Jag hör av mig när jag dyker upp i Nyland med lillvovven! Just nu är han inte så sugen på att gå ut kan jag säga, undra varför...

    Kram

    SvaraRadera