onsdag 23 december 2009

Dan före dan

Sista rycket nu inför julen.
Igår hann jag med att lägga in 4 olika sorters sill, göra rullströmmingen, Mackan gjorde knäck, jag har förberett dagens bakning som jag ska gå & börja med alldeles strax. Ska bara skriva några rader här först. Har tänkt i flera år att jag skulle ha bakat havrekex, så nu blir det av. Rörde ihop havregryn & socker igår & tillsatte sen mjölk. Så skulle det sen stå i 12 timmar vilket det strax gjort. Så nu ska jag i med mköl & hjorthornssalt :) Hoppas de blir bra. Ska även baka en till sorts kaka & även fudge. Julstäda & julbada voff. Så full rulle med andra ord. Skinkan ska griljeras & provsmakas ikväll till Bingolotto.
Hann även med att slå in klapparna igår & så såg jag en julig film på femman men den var inge vidare. Men roligt ändå att se lite jul filmer för att komma i stämning :)

Nee som sagt nu väntar havrekex degen på mig ;)

Ha en bra dag alla & stressa lungt!

1 kommentar:

  1. God Jul!
    Hoppas havrekexen blev bra, själv tvingar jag min mamma varje år att göra dem.
    För mig är det inte jul om jag inte får mammas havrekex:)
    Vi har nallat på julskinkan ikväll vi med, smarrigt.
    Ha en mysig dag imorgon, kram Madde

    SvaraRadera