tisdag 15 september 2009

Tröttiz

Jag är trött, trött, trött. Orkar typ inget nu sen de senaste veckorna. Bara såååå tröööttt!!!
Igår var jag ledig. Sov till strax före elva!!! Sen ut & fixade & donade lite på tomten. Mackan va till sina föräldrar & lånade släpvagnen & så fyllde vi den med massor av skräp som bara stått i garaget & tagit plats. Fyllde skuffern på bilen med massor av pant som stått jag vet inte hur länge... Hade en plan på att panta igår, men orken tog slut. Vid fyra fick jag lov att lägga omkull mig på soffan & där somnade jag. Sov till sju typ när Mackan väckte mig för mat. Så trött! Spelade en omgång tärning sen la jag mig i soffan & slöglodde på teve sen sängen & sov. Otroligt!
Upp strax efter sex imorse, jobbade 7-12. Pigg! Hem & snabb åt sen iväg till högberget med vårt lass av skräp. Kvantum blev nästa stopp för att få iväg all vår pant & sen handlade vi lite oxå. Hmm hade sparat en hel del pant då det kom fram påskmust flaskor... Över 350:- spänn i pant, inte illa! Men kändes som det var huuuur mycket som helst.
Stannade för att köpa en stor säck hundmat & lite tuggpinnar å sånt till voff, även dollar fick sig en snabbvisit. Hemma igen vid fyra, och hur pigg var jag då? Näe just d! TRÖTT! Blev soffan även idag & Mackan gjorde käk så vi åt vid halvsju. Förstår inte varför jag är så här trött???? Fast hör fler runt mig som oxå klagar på trötthet. Men olikt mig att vara såhär, brukar kunna hålla farten uppe iaf till framåt åtta då jag brukar dyka ner i tevesoffan. Håller på att Farma lite nu på Fejjan sen ska jag lägga mig. E jue som sagt trött!!!
Imorrn är jag ledig, än så länge iaf. Blir nog en sovmorgon & sen ska fixas här hemma. Och så skulle vi behöva fara med ett till lass till högberget. Diskmaskinen fick vi inte med oss idag. Tänkte fara med den imorrn, och sen ska jag se om jag hinner gå igenom klädgarderoberna. En hel del där oxå som skulle behöva rensas ut...

Fick paketet i från Jotex igår, som Mackan var snäll och hämtade ut. Sov jue jag...! Kom en del av det jag beställde, resten kommer 10 oktober. Men fick iaf gardinlängderna till gästrummet & gardinkappan till korridorfönstret. Så jag hoppas att tiden och framförallt orken infinner sig imorrn. Då ska här hemma putsas fönster & hängas upp gardiner. *hihi* Blir så fint när man byter gardiner, blir som ett nytt rum. Och särskilt när gardinerna är nya oxå.
Samma som när man köper nya blommor. Älskar både gardiner & blommor, och att pynta med ljuslyktor måste jag väl tillägga oxå då. ;)

Får ta tröttheten som det är, hösttrötthet? Finns det nå´t sånt´?
Bättre att lyssna på kroppen & vila när det behövs. Orken infinner sig nog igen :) Men jag hoppas jag hinner med att fixa till här hemma imorrn. Annars tar jag en sovardag... ;)
Till helgen far Mackan & jagar igen så då ska jag & syster ha en tjejhelg. Bara mysa & ha trevligt. Ser framemot det :)

Näe dags att bege sig till sängs. E juh en dag imorgon oxå! :) Måste bara Farma åt Mackan oxå...!

5 kommentarer:

  1. Förstår att det känns jobbigt att hela tiden vara trött och inte har någon energi..och visst kan det bero på hösten. Dagarna känns kortare och kortare och temperaturen dalar. Din trötthet skulle oxå kunna bero på att du under en lång tid levt i ett sådant högt tempo och kroppen nu börjar säga ifrån.Det som du MÅSTE göra nu är att vila,vila och VILA!!! Du måste ladda upp batterierna så du orkar med julbaket som snart börja närma sig hihi

    Med tanke på din trötthet kanske inte prommisen imorgon är så lyckad.. du får känna efter ifall du orkar, och gör du inte det så är det helt okej för mig.Vi kan skjuta på prommisen tills du känner dig piggare alternativt så träffas vi imorrn och bara sitter och surrar lite :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Inte konstigt att du är trött när du håller på att farma så mycket, det är slitsamt att vara bonde!

    På torsdagkväll är jag nog hemma solo, är du hemma då? Tror att lite tankeutbyte skulle vara på sin plats... :)

    SvaraRadera
  3. Ramona: Jo men nog ska jag orka en prom, röra sig måste man jue ändå... :)Och till julbaket e jag superpigg haha

    Erica: Jodå jag e hemma, om jag inte får jobb men då hör jag av mig. Spännande, har väntat på dit tel samtal... :)

    Kram till er båda :)

    SvaraRadera
  4. Haha.. jo jag har varit på väg att ringa men jag har inte känt mig färdig med tankeprocessen så därför har det dröjt. Har väl fortfarande inget vettigt svar men ett bollplank är ju alltid bra!

    På tal om tröttheten så brukar jag äta Mivitotal plus under vintern men vet inte om jag känner någon större skillnad. Det kan även vara bra att ta tillskott av D-vitamin eftersom kroppen inte kan producera något själv nu när sommarsolen är borta. Och D-vitaminbrist blir man jättetrött av!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Erica: Jo jag förstod du tänkte ringa när du kände dig färdig funderad ;)
    Jo det är just Mivitotal som jag skickat efter ;) Du nämnde att du tog det under vintern när vi pratade :) Har oxå tänkt på det där med D-vitaminen så får ta & inhandla även det. Verkar inte räcka med alla frukter & grönsaker jag äter...
    Höres imorrn!
    kram

    SvaraRadera