torsdag 3 september 2009

Tapetsering på g!!!!

Jodå tillslut så kom vi igång med tapetseringen. Lite klurigt för ingen av oss är vana att hålla på. Har jue en snickare till svärfar som (hmm) hjälpt oss med det mesta som rört tapetsering här hemma. Men en väv ska vi väl lyckas få upp. Verkar så oxå!!! Får se imorrnbitti om den fortfarande sitter fast på väggen. Nu blev jag inspirerad att fortsätta med våra hallar, eller med hallen & korridoren e väl rättare benämning kanske. Målade bara över strukturtapeten som satt där när vi flyttade in. Och känner att den känns väldigt ofräsch så kanske efter jul eller så blir det tapetbyte även där. Fast om vi har tur har kanske vi inte bor här. *håller tummarna* Har ev ett husobjekt pågång, får se hur det utvecklar sig. Men jag hoppas verkligen för vill ha ett "riktigt" hus att börja på!
Men iaf så förhoppningsvis blir det målning imorrn innan jag börjar jobba. Dagis imorrn igen halvtolv till halvfyra. Sen e jag ledig ända tills på torsdag, sug på den!!! ;) Ovanligt för att vara mig att vara så långledig. Men jobbar ca 45 timmar från tors morron nästa vecka till på söndag kväll. Och det räcker gott & väl till! Så då blir det lite ledigt i början av veckan. Dvs om dom inte hör av sig från dagis... haha då jobbar jag!!! ;)

Just det! Nån som ev läser det här & kan svara innan imorrn bitti!!!! Ska man grundmåla på en väv eller är det bara att kleta på "rätt" färg. En tanke som slog mig nu...
Hoppas iaf att jag hinner måla ett lager innan jag börjar jobba, för vet int eom färgen räcker & då vill jag inhandla när jag slutar så det kan bli klart. :)

Ska gå & kika hur det går för tapetseraren... Som ni förstått är det inte jag... Sköter målandet jag. Men har ändå hjälpt till, kletat lim på väggen...

Natti natti alla. Själv lär vi nog hålla på nån timma till!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för erat husobjekt!! :)
    Kram

    SvaraRadera