torsdag 3 september 2009

Nytt blogginlägg

Känner att det var väldigt länge sen jag var in & uppdaterade här, senast var i söndags.
Blev såklart sjuk. Feberfrossa & svettningar hela natten till måndag så blev inget med att jobba i måndags. Sov till halvtolv käne mitt lite piggare. Men sjukt trött & slut & så feber. Men vi som skulle till Birsta för att inhandla diskmaskinen. Så fick det bli ändå! Mackan körde & jag satt brevid & sov. Tänkte att jag kunde jue lika gärna sova i bilen som hemma i soffan. Kortade av listan på ställen att besöka så blev bara det absolut nödvändigaste. Sen hem & sov! Pappa kom upp & hjälpte till med att bära in diskmaskinen & då fixade karlarna även till med att ta ut den gamla & i med den nya. Kändes himla skönt, kan vi diska i maskin igen. Och OJ vad den går tyst mot den gamla, rent & fint blir det oxå. Blev det iofs i vår gamla oxå...!!! *hihi*
Tisdag blev en riktig sovardag. Vaknade vid tolv när telen ringde, sov sen vidare, var vaken en stund & sov sen. Tror inte jag hade feber då men bara tröööött! Onsdag, alltså igår jobbade jag på dagis 7.30-16 sen hem till en dukat bord. Härligt! Riktig vardagslyx! Dessutom åt vi tacos så blev extra lyxigt. Passar på att käka lite gomat nu innan Mackan far iväg en vecka på jakten. Vart lite prom runt Nyland sen efter maten & så mellanlandade vi en par timmar hos brorsan & hans tjej. När vi kom hem va rklockan vid åtta & då fick jag ett ryck & slet ner tapeterna på lilltoan. Lister & allt är borta. Ska fortsätta idag. Sen så såg jag finalen av So You Think You Can Dance, jaha å vad ska jag se på teven nudå hädanefter?????
Upp imorse & prommade med Ramona. Hon & hennes söting Casanova (hund) kom förbi strax efter åtta då hon lämnat dottern på dagis. Tog vägen över berget, Gärsholmen & nedre Nyland där det blev surr en bra stund. Tiden gick väldigt fort så det MÅSTE vi verkligen gö om! Vovvarna kom bra överens oxå så inga problems där.
Nu sitter jag med svartfärg i mitt hår. Ska sköljas ur om ett tag. Färgen ska tvättas ur, jag ska duscha, käka lite & sen jobba halvtvå till halvfem på dagis. Sen väntar fortsättning med lilltoan. *ler*

Får se om det ev blir en uppdatering sen.

2 kommentarer:

  1. Ja det måste vi verkligen göra om :)O vet du..efter vår prommis satt jag och fundera och kom fram till att du känns lite som en "nyggammal" vän haha. Vi har känt varann hela livet men ändå inte...lite knepigt faktiskt men OTROLIGT roligt att vi äntligen har tagit upp denna gammal kontakt :)
    Ha en bra dag på jobbet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo jag hade nog allt samma tankar. Har liksom alltid följts genom åren. Fått höra allt genom mammsen vad som händer om/med er & allt... Så kan nog hålla med det där om en nygammal vän. Tycker lika, kul att vi tagit upp den!
    Ses på lördag! :)
    kram kram & fira ordentligt att ni fått er examen. Grattis igen till den. :)

    SvaraRadera