tisdag 8 september 2009

Liten uppdatering

om vad som hänt sen sist. Var några dar sen jag skrev nu...
Projektet med "lilltoan" är i princip klart. Mackan hjälpte mig att sätta upp lister, in med toastolen & borrning & uppsättning på väggarna där inne innan han drog iväg till Ramseleskogen. Han säger att det är för älgjakt men man kan inte så noga veta, ifjol sköt dom bara en stackars älg & dom drack då alkohol så dom säkert skrämde älgarna ur skogen... *hihi* Näe skämt åsido! Så illa är det inte, men det dricks jue såklart alkohol & badas badtunna där i Ramsele jaktkojan varje kväll. Hört många historier där dom suttit bakis på pass & tom inte velat skjuta på en älg trots dom haft sikte... Inte hänt Mackan då dock men hört många såna historier av andra i jaktlaget... Ja iaf så är han där nu, igår hade en av gästjagarna fått skjuta en älg. Så hitills är dom uppe i samma antal älg som dom sköt under hela jaktveckan ifjol. Hoppas verkligen för deras skull att dom har bättre jaktlycka iår. Brukar annars vara att det blir minst en om dan som skjuts, oftast fler. Mackan brukar haft turen att få skjuta dom flesta åren men inte ifjol då... Så han roar sig i skogen & jag roar mig hemma... Trivs juh inte som bekant i skogen jag.... *ryser*
Fixade klart inne på toan i lördags. Inte riktigt klar där än, målning varv två kavr runt fönsterlisterna. Spikade upp dom ändå för kan lika gärna måla andra varvet på plats. Sen ska jag köpa en ny tvålpumt dit in & nåt mer som dekorerar väggen. Kanske nån skrift? Fast vad kan man ha skrivet på en toavägg? "Bovar & banditer, som sitter här & skiter..." haha

Precis när Mackan for i lördags kom Anna, alias Australien Anna nu för tiden. Eller sen dom senaste typ fyra eller är det fem år sen nu... Hon har varit hemma under sommaren, vi lärde känns varandra under Kvantum tiden. Så nu hann vi med att umgås lite. Kom vid tvåtiden så då tog vi en prom till affären. Fixade lite käk & så sen kom dom andra brudarna vid sextiden. Hade jue planerat in en liten spelkväll. Fem stycken blev vi. Hade riktigt roligt men hann inte med så väldans mycket spelande mellan pratet... ;) Och "den där Ramona" hon var en jäkel på spel... hmmm henne vet jag inte om jag bjuder hem nån fler gång... *hihi* ;)
Tre hade alla farit hem så så plockade jag & Anna undan lite innan vi bäddade fram hennes säng & sen var det natti. Somnade framåt fyra nån gång.
Söndan blev jag väckt av telen klockan nio, en överpigg Miriam som ringde från Hemtjänsten för att fråga om jag kunde jobba en kortpass på kvällen. Näe! Främmande ska jag få. Sen somnade jag om... Sov till strax före elva. Kunde nog ha sovit hela dan om det varit så... TRÖTT!!! Blev en lång brunch ute på altanen i solskenet & sen tog vi en prom runt Nyland. Måste jue visa Anna alla sevärdheter här i lilla Nyland så hon kan ta med sig det till Australien & berätta om allt där. Ojoj nu kommer vi nog att bli invaderad av alla Australiensare som vill se Nyland... ;)
Strax efter fem for Anna, och typ 2 minuter efter kom mammsen & hennes "nye kärlek" på besök. Bjöd dom på middag. Stannade en par timmar.
Hann plocka undan sen kom pa & Eva för att kika på toan. Medans vi dricker kaffe plingar det på dörren igen & då kommer Mackan moster, hennes karl & deras son. Dom bor i Usa & har varit på beök några veckor i Sverige som dom gör varje år. Jusele då. Nu ville dom låna datorn så dom kunde göra incheckning elelr hur det var som via datorn...??? Blev lite surr oxå.
Halvnio typ var jag helt själv & helt slut!!! Vilken helg! Intensiv & rolig.

Igår blev det inte mycket gjort måste jag erkänna. Så skönt att bara vara ledig. Har inte varit ledig så här många dar sen i våras nån gång typ... Fem dar!!! Idag & imorrn kvar. Wonderful!
Kom iaf iväg på en kaffetår till Marina igår & en snabbsväng in till pappas. Men det var allt. Sov till halvtolv igår & sen var jue typ dan förbi. Helt slut var jag, kändes som jag aldrig vaknade...

Nu ska jag ut i solen med voff.

1 kommentar:

  1. Ojoj "den där Ramona" verkar ju vara livsfarlig juh ;)

    SvaraRadera