onsdag 9 september 2009

Onsdag kväll

Dax att säga natti natti. Varit en lång & trött dag... Vet inte var all tröttheten kommer ifrån? Hösten?
Blev Våra Bästa År & sen prom till Gärsholmen med voff & marina. Och det var VARMT. Hade klätt mig på tok för varmt! Stannade lite & fotade lite oxå.

Sen in en snabbis på affärn & så hem & börjad elite smått med maten. Brynte grytbitar & sen fick dom puttra i 1½ timma. Under tiden hann jag med lite tvätt, dammsugning & torkning av golv. I & urplockning ur diskmaskinen, lite Farmning på Fejjan & en dusch. Kan va riktigt effektiv vill jag lova. Halvfem kom Mallan så vi käkade & surrade sen strax före sex droppade dom andra in. Maddis skulle hit & klippa oss, vi blev en hel hög som ville bli klippta. Så Marina var först ut, sen Emelie, Julia, Lena, Mallan & så jag förståss...!!! Så Maddis hade det hon gjorde. Lite över tre timmar var hon här. Mallan & jag tog en liten kvällsprom med voffar innan hon & Jolly begav sig hemåt. Nu har jag dammsugit & torkat golvet igen, diskmaskinen går för fullt, har hunnit hänga en tvätt, plockat & gjort fint här hemma igen.
Nu är det dags för bingen.
Imorrn står arbete på schemat, men det har varit gudomligt att vara ledig i fem hela dar! Jobbar ett dygn så kanske skriver mer på fredag eller så nå´t i helgen. Börjar imorrn 9.45 tills fre 9.45, sen börjar jag kl 13 på Hemtjänsten & jobbar till halvtio. Lörd & sönd jobbar jag 7-16 så blir några timmar på fyra dar... ;)
Så ciao! Och natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar