onsdag 26 augusti 2009

Tebax!

Yes nu e jag här igen! :)
Varit utan internet sen i fre kväll. Så -Ja Erica jag har tagit mig upp ur sängläget...! ;)

Helgen bestod av jobb. Lörd delad tur, 7-12, 16-21.30 & till råga på allt blev det övertid en halvtimme. Hem & tråkade inget bra på teven & Time hade stängt innan jag hann dit för att hyra en film. Så fick bli lite slötittande på teven & sen gick jag & la mig halvelva. När har det hänt senast? Så jag somnade tidigt, typ halvtolv. Tidigt för mig det. Men hade som jag skrev på fredag kväll oxå tråkigt... Mackan va jue i Ramsele.
Söndag jobb 7-12 & var tänkt jag skulle plocka bär hos brorsan men fick lov att fortsätta jobba. En som blev sjuk & fanns inga vikarier. Så efter tolv hem en sväng på lunch & sen jobbade jag oxå 13-21.30 och såklart blev det även den kvällen övertid en halvtimma. När jag väl kom hem så hade jag bett älsklingen att fixa lite fika, ost & kex & en glas vin. Sov jag gott på sen. Tänkte ta en rejäl sovmorronmåndan för hade inte lagt in nån tillgänglighet i Time pool. Men så ringer telen06.30, & det är ifrån dagis. Men jag var för trött för att ens orka svara. För svarar jag kan jag lika gärna gå & jobba. Men va knappt medvetande om att telen ringde. Så TRÖTT!!! Sov vidare till halvelva & sen slöade vi lite framför teven. Jag fick lov att se Våra Bästa År, flera veckor sen jag såg ett avsnitt nu. Och ibland hinner mycket hända... hihi egentligen en skitserie men kan som inte låta bli heller att titta när tillfälle finnes.
Hann även med att plocka en hel del bär i brorsans trädgård igår. 20 liter röda krusbär, 10 liter svarta vinbär & 5 liter röda. Fryste in vinbären & gjorde krusbärssylt av 4 liter bär. Och så fryste vi in en par påsar så vi kan göra kräm i vinter. Svärfar ville gärna ha en liter bär vilket han såklart fick. Återstoden av bären har jag gjort saft av ikväll. Eller inte alla än men väl av kanske 8 liter. Har några liter kvar som jag ska göra saft av imorrn. Blev så sent för jag jobbade 8-16.30 på dagis idag först & sen hem & började med saften. Fick lov att vara klar till So You Think You Can Dance började. Kanske inte blir nån saftning imorrn för blir kanske att vi måste ta en snabbsväng till Birsta. Vår älskade diskmaskin har pajjat. Och med mina dåliga fingrar (eksem) så är det inte så bra att diska för hand. Och visst jag har en karl, och han diskar faktiskt mer än mig. Men ändå! Så lättsamt med en diskmaskin. Så troligtvis blir det en snabbvisit på Elgiganten imorrn. Va nyss in & tog bort min tillgänlighet inför imorrnbitti. Blev en sån sen kväll så orkar inte jobba imorrn om dom skulle ringa ut mig. Barnvakt ska jag oxå vara från tvåtiden till framåt tio. Åt pa & Evas barn. Så imorrn eftermiddag befinner jag mig hos dom. Får hitta på nå´t skoj med barnen. Spela lite spel troligtvis. haha Me like! Torsdag blir det jobb på Hemtjänsten sen vet jag inget mer för den här veckan. Nackdelen med att vara timanställd, vet aldrig när/om man får jobba. Håller tummarna att jag har samma tur framöver med att få jobba mycket. I september har jag än så länge bara två pass inbokade. En dag på dagis i Bollsta & ett dygnspass på stället där jag arbetade hela sommaren. Så det ska bli skoj att komma dit igen.

bla bla guu så ja svammlar. Dax att sova!
natti natti

3 kommentarer:

  1. Det verkar inte som att du behöver oroa dig över att du INTE ska få jobba!

    Ja när man väl har vant sig vid diskmaskin så är det jobbigt att vara utan, framför allt om det inte funkar att diska. Hoppas ni hittar nån ny maskin!

    SvaraRadera
  2. Tips är att diska med gummihandskar, fast det kanske inte heller är skönt med eksem.

    SvaraRadera
  3. HEj Hans. Näe tyvärr så fungerar det inte så bra med diskhandskar. Har provat det i omgångar, även med tunnare typvantar i. MEn inte fungerat för blir så fuktigt ändå. Bättre utan då. Har atopiskt eksem så det försvinner liksom aldrig. Men blir bättre i omgångar.
    Tack ändå dock för tipset. :)

    SvaraRadera