lördag 29 augusti 2009

Lördag

Jobbat 7-16. Dan förflöt som den skulle. Ingen övertid lr så, fast det är oftast på kvällen det brukar bli det. Som förra helgen. Både lördag & söndag kväll blev en halvtimmes övertid. När man inte vill ha det vill säga...

Blev inget vilat av när jag kom hem. Satt länge & surra med en kompis, skoj skoj. Vi måste nog ta å planera in Melodifestivlen i Övik eller vad säger du Erica? Boka hotell redan...??? *hihi*





Har suttit en bra stund nu med att försöka plöja på min Farm men guuu så segt det går. haha tror min blogg börjar bli en Farmville blogg... ;)



Har iaf löst mina problems. Efter att ha tänkt & blött lite så får det bli som det blir. Orkar inte lägga energi på att må piss. Finns dom som har värre problem.

Är bara så att jag har svårt att prata med andra om mina problem med risk för att folk ska bli uttråkade eller tycka det är småsaker. Och så har jag i bakhuvudet som en nära familjemedlem brukade säga -"sluta tyck synd om dig själv!!!!" Så minsta lite gräl eller tjaffs eller oenighet vi hade så var det så jag fick höra. Eller OJ om jag började gråta, då blev det ännu värre.Blir jag gråtmild nu så tänker jag så. Och det var alltså inte i bra syfte det sades... Så nu varje gång som jag känner mig nere tänker jag att jag inte får må så. Blir som att ja alla får må dåligt utom jag. Bara att kämpa på & täcka över känslorna. Men ibland bubblar allt upp till ytan. Vilket det nu gjort dom senaste veckorna. Dovit dåligt & tankarna bara snurrat & tårarna runnit. Men JAG FÅR INTE TÄNKA SÅ, SLUTA ATT TYCK SYND OM DIG SJÄLV!!! Men som jag skrev i nå´t tidigare inlägg, ibland måste man må lite sämre också får att sedan må bättre.
Men blir så många småsaker nu som folk gör eller säger som får mig att undra om mig som person & så.
Mycket kretsar som jag skrev tidigare om en önskan att få barn. Allt runtikring kretsar just nu om barn, många som jag känner som ska få barn. I skavllertidinigar visar alla kändisar upp sina gravidmagar, folk pratar barn & barnbarn. Fast blir nog extra eftersom jag känner som jag gör. Och börjar känna mig gammal, och vill nå nästa fas i livet. Förhoppningsvis blir det såsmåningom. Men just känslan att känna att det är ofint att må dåligt är nå´t jag måste försöka komma över. jaja nu är det bra med det.

MIn älskling sitter framför teven (var annars???? ) och väntar på att jag ska bli klar. Tänkte gå en sväng på macken & hyra en film. Har inte sett film på superlänge. Varit sugen att hyra film länge men förra helgen hann jag inte in innan dom stängde. Så nu ska vi iaf hinna dit, en timme tills dom stänger och vi bor jue nära. Så ciao för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar