fredag 7 augusti 2009

Stel nacke

Andra dan nu som jag e superstel i nacken, eller snarara halva sidan av övre ryggen & uppåt nacken. Har lite svårt att vrid apå nacken blir liksom att resten av mig får följa med.
Har en jätteirriterande fluga som hela tiden sätter sig på min fot & går runt oxå, tycker att flugor e jätteäckliga faktiskt. Man vet jue aldrig vart dom suttit innan liksom...
Hann med en hel del igår. Först prom med Figo & då snärtade vi in till Marina på kaffe & passade på att se Våra Bästa År. haha vilken soppa... Sen gick jag ner till vattnet så Figo fick simma runt.
Hämtade sen upp Em & barnen & in en snabbsväng på Ica för att köpa apelsinjuice till isgroggen. Hem & fixade kaffe & saft till gästerna & så gjorde jag iordning isgroggen eller som flera säger här omkring, tégrogg. Ska bju på den på lördag tänkte jag.
Vi satt ute & fikade & sen passade jag på att rensa & gö klart det mesta i jordgubbslandet & även runt rabatterna. Vill ha fint innan helgen! :)
Blev även en kvällstur med Figo till älven igen efter maten. Då följde även Julia med en sväng. Hann vi bestämma oxå att hon ska komma hit nån dag till veckan & sova över. :)
Tvättade flera maskiner igår så igårkväll bidd3e det till att vika massor av tvätt. Grejjade å så här hemma så kom int eisäng förrs efter ett. Nu börjar jag jobba om en timma så bäst att sätta fart.

Men ni som e partysugna, bara att kika in på lördag! :)

3 kommentarer:

  1. Grattis till tusen på födelsedagen! Hoppas ni hade det trevligt i lördags!

    Har du sommarjobbat klart nu? Jag har börjat på jobbet på riktigt denna vecka nu när Noliamässan är över. Lite trögt tills man kommit igång och börjat få struktur på saker och ting! Funderar på att ta bilen ner till Nyland medan vi fortfarande har den för att hälsa på och gratta dig, om än i efterskott, medan vi fortfarande har den kvar. Jag slår en pling så får jag höra om ni har något planerat.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    Jag jobbar sista veckan nu på sommarschemat. Vilket innebär att jag jobbar tis morron till ons morron & sen sönd till måndag :)
    Va gör du till helgen? Annars om du kunde komma ner fre & stanna till lörd... Fast du hade mycket på helgerna i augusti eller hur var det? ;) Förresten så var du först att gratta imorse med ditt mess... ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Det var ju bra att jag fick vara först med det då eftersom jag inte hälsade på! På lördag är vi bortbjudna men ska kolla om jag inte kan få låna bilen och åtminstone åka ner under fredagen. Det skulle vara så himla kul! Tror inte vi har setts sedan du fyllde år förra gången, hur galet som helst!
    Kram

    SvaraRadera