söndag 2 augusti 2009

Min helg

Svärmor & Mira-Li
Lill sötis! :) En riktig gladis

Alvin som fyllde 2 år. Även han en riktig gladskit. :)


Har inte haft tid att blogga alls i helgen, varit helt fullsmetat minst sagt. Så här kommer en sammanfatting.
Fredag: Slutade jobba 10. Hämtade upp Figo hos svärföräldrarna & sen skjutsade jag Mackan till jobbet vid tolv. Och så tog jag mig en snabbsväng till Sollefteå. Handlade en liten doppresent & ett dopkort, & en sjal till mig själv. haha förvånande?-Nej! hihi. Har en hel höööög med sjalar nu. I löv them. ;) Kom hem vid tre & då tittade Mallan in. For sen strax efter sex. Då hade jag hunnit tona håret. In i duschen sen & så hämtade jag Mackan på jobbet kl sju. Vi var bortbjudna på mat hos en kompis till Mackan i Österforse så vi styrde kosan dit direkt. Hade en supertrevlig kväll där det bjöds på tacos & kaffe sen med gott fikabröd. Vi som "bara" skulle stanna en kort stund kom hem strax före två på natten!!! *suck* Jag körde så när grbbarna fått lite i sig så kunde dom inte sluta surra. Själv var jag supertrött eftersom jag hade jobbat & bara sovit i dryga tre timmar. Så när vi väl var hemma så var jag så uppivarv att jag inte kunde somna. Somnade väl tillslut iaf vid tre. :)

Lördag: När klockan ringde åtta var jag TRÖTT, lite snoozning & sen upp. Efter en dusch kände jag mig som en människa igen. Lite fix & sista skrivning på dopkortet & sen for vi vid halvelva. Dopet var jättefint, i Ytterlännäs gamla kyrka. Var länge sen jag var in i den kyrkan. Synd bara att regnet öste ner men vi var jue ändå inne. Själva dopakten tog ca en halvtimma. Så nu är syusterdottern döpt till Mira-Li & så Sigrid i andra namn. Söt jäntan. Virres kompis Anna sjöng två låtar & tror inte en enda kunde undgå att bli berörd. Efter dopakten var det fika hos svärföräldrarna. Vi var uppemot 50 pers med både barn & vuxna inräknat. Var riktigt trevligt. Blev kvar där till vid fem. Hämtade upp pizza iu Bollsta påväg hem. Käkade & sen iväg & grattade Alvin på hans 2års dag. Fick kaffe & tårta där. Mumsigt. Sen påväg därifrån for vi in till Brorsan & svägerskan i deras Nyköpta hus. Där höll dom på med tapetrivning för fullt. :)
Var riktigt skönt att komma hem igårkväll vill jag lova. Förde in vilderna från dagen till datorn & sen vid halvelva gick jag & la mig. TRÖTT, så somnade fort.
Vaknade imorse & trodde att kl var vid åtta, eh näe. Den var halvsex!!! haha fick ligga vaken en bra stund för att somna om. Klev upp strax efter åtta sen. Riktigt utvilad.
Idag har vi städat. Vid elva fick vi besök av mackans mormor & moster en snabbis. Dom var påväg tillbaka till Junsele. Sen fixade jag iordning kaffe & så for vi till brorsan. Tänkte att dom nog ville ha lite kaffe & fika när dom håller på att riva tapeter i huset. Och det ville dom ha...!!! Vi skulle få plocka hallon hos dom. Och OJ vad hallon dom hade. Plockade runt fem liter som jag har rensat nu & fryst in. Fick även ta rabarber där. Så Mackan har kokat saft nu ikväll. Var även ut till svärföräldrarna & länsade deras rabarberbuske. :) Så gott med rabarbersaft.
Nyss käkat middag, blev lite sent ikväll. Men ville få klart med rensning & kokning & så. Varit rätt så aktiva denna helg, min enda lediga helg på hela sommaren... Blev tacos idag oxå. Fick sug efter det efter fredagens middag så fick lov att bli tacos ikväll igen.
Nu e jag tröttiz igen. Ska ta en dusch & sen gå & lägga mig. Mackan e ute på kvällsprom med Figo.
Jobbar igen imorrn, bara fem pass nu kvar på sommarens arbetsschema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar