lördag 9 juli 2011

Husdjur i sovrummet

Ligger i sofan med datorn i knä. Sambon sover, han jobbade sent igår. Sen var det så kvavt att det var svårt att sova. Hoppas det blir bättre inatt.
Mackan upptäckte häromdan att vi hade fått husdjur i sovrummet, vid elementet. Små svartmyror. Satt en mysdosa där, sen fick han tips att anticimex att spraya med myrrspray där. Vilket han gjorde. När jag kom hem från jobbet låg massor av döa myror där. Anticimex skulle även skicka en par myrdosor oxå. Men jag hoppas vi fått bort dom nu redan. Det visar sig. Men var ingen ny rörelse där igårkväll & inte nu på morronen heller.

Ska strax gå & lägga kvällens kött i marinad, ska grilla fläskfilé till middag tänkte vi. Gött! Funderar på om jag ska lyxa & fixa nån god efterrätt oxå. Kanske portionsormar med konsumoaj.

I helgen är det tänk vi ska fixa på gården, känns som vi ligger eftermed det. Får se hur varmt det blir, är iaf inte gassande sol idag. Men kvavt & fuktigt i luften. Men lättare att arbeta då än när det varit lika strålande sol som det varit hela veckan. Finns ingen ork att hålla på då.
Ska även fara tillbaka till en avv loppisarna jag var på förra helgen & hämta hem skåpet som jag köpte. Som såsmåningom ska flytta in i matrummet. Ska nog ta & lägga upp bilder på blocket på det vi ska sälja.

Nä marinera köttet & sen väcka upp sambon.
Ha en fin lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar