fredag 8 juli 2011

Fredag

Förstår inte varför babyräknaren här brevid visar fel? Har försökt åtgärda det men funkar inte, men jaja den får visa en dag i förväg då. Kanske bebisen tittar ut tidigare oxå, hihi.
Just nu känns det som veckorna går så långsamt. Gick så fort fram till v 20 men nu har det plötsligt börjat gå långsamt. Kan vi inte skippa sommaren & så blirdet höst i ett naffs. Tycker att det är alldeles för varmt nu oxå, huvva. Har städat & fejjat typ hela dan på jobbet i värmen, svettigt! Så mycket som ska göras innan dagis kan stänga portarna för sommaren. Men nu är allt städat & fixat, & jag har gkort min sista dag på Solsidan. Känns både bra & trist, har trivts bra med både personal/barn & föräldrar. Ska jobba nu 3 veckor på sommaröppet i Nyland sen lite ledigt & förhoppningsvis ut å vikariera lite i höst innan det är dags för bäbbe.
Har blivit mycket mer rörelse i magen, man tom ser nu lite utanpå magen. hihi Lite sparkar, särskilt då jag lagt mig på kvällen. Känner ju rörelser flera gångerom dagen men blir som ´mest kännbart då jag ligger. Å så blir magen liksom gård ibland åt endera sidan. Å har lättast att ligga på vänster sida då jag ska sova. Spännande att få vara med om detta. Helt underbart! Bara njuter & längtas tills det blir november.
Idag med posten kom det hem en Nam.napp, hihi. Ytterligare en sak att lägga bland bebissakerna. Så liten napp. Man kunde gilla på Fejjan så fick man hem en napp, bra med gratissaker. Det säger man ju inte nej till direkt.
Beställde tidigare i veckan en babyvakt, med räckvidd upp till 2 km så jag hopas den är bra. Köpte även till lite småsaker: nappflaska, flaskställ,diinglis skallra, napphållare, mössa, småsockor & en filt, märke Lundmyr. Längtas tills grejjorna kommer hem.
Var även till Kfors häromkvällen & köpte ett väggskötbord, som vi ska ha på toan uppe. Vagn kikar jag på efter varje kväll på blocket. Sen får det blir en shoppingtripp till Svall för att inhandla allt som saknas. Småkläder, skötbordsunderlägg & sånt. Men väntar nog en månad, om jag kan hålla mig, haha. Ska se hur vädret är imorrn, är rea på Terracotta, så funderar på att kika vad dom har för bebiskläder.
Nu ska jag fortsätta se Postkodkampen.
Ha en fin fredagkväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar