söndag 3 juli 2011

En veckas uppdatering

Börjar med Midsommar. Midsommarafton klev vi upp vid nio för att fixa med det som vi skulle ha med oss till Kfors. Silltårtan skulle garneras, sillen läggas om i burkan & skärgårdsröran göras. Gjorde vitlökssmör & Pinjenötsröra som skulle med. Och så handla baguetter. Sen for vi till Kfors vid tolv. Blev ingen sillunchpicknik i det fria men väl mysigt på Therese & Jonas altan. Sillunch & nubbe för dom som kunde dricka det, alltså de andra fem vuxna, bara jag som fick hoppa den. Lika glad är jag för det, haha. Tycker inte om nubbe. Oj va gott det var med sillunch, saknade ju det ifjol men nu fick jag det med våra midsommarfirare. Iofs var det en par år sen vi firade med dom men flera midsommaraftonar har vi spenderat i varandras sällskap, hoppas på fler... hihi
Vid fyra for vi till Kfors Hembygdsgård för midsommarfirande där, fick skjutsa i två omgångar då vi var så många med alla barn oxå. Och ingen annan var ju körduglig, men mig gjorde det inget. Tycker ju om att köra bil. Dansringen hade uppträdande, stången skulle pyntas & resas & sen dans kring stången för de som ville.
Var hemma igen vid sextiden så då tändes grillarna & dax för nästa matsittning. Grillat med olika tillbehör. *mums* Sen massa surr, en trevlig kväll. Vid tolv försökte vi oss på en kubbspelsmatch, tjejerna vann!!! Sen började det regna så mycket så killarna fick ingen revansch, bra att gå vinnande ur tävlingen. Skoj med kubb! Sen lite chips, dipp & ost & kex. Började spela Retro oxå men blev så trötta. Jag var supertrött, inte van att nattuggla längre. Var hemma vid halvtre. Hade precis somnat då telen ringde. Inte ett nummer jag kände igen men svarande ändå, var bara nå surr i bakgrunden, en felringning, Men surt halvfyra på morronen.

Midsommardan hade jag ställt väckarn på nio, jo men tjena! Jag kominte upp förrän tio, mer dör än levande. Skulle fixa iordning potatissallad & samma grillröra & köpa baguetter & jordgubbar. Sen drog vi iväg till sollefteå camping till Pa & Evas husvagn. Ja alla barnen var såklart där, och 2 av Evas väninnor. Fikade, surrade, käkade. Mådde allmänt gott. Sen var det spelning vid restaurangen så vi gick dit & satte oss ute & hade det bra. Vid tolv slutade bandet spela så blev lite mer surr i husvagnstältet innan vi for hemöver vid halvtvå. Ännu en sen kväll.
Söndan sov vi ut. Sen spöregnade det hela dagen, men mig gjorde det inget. Städade & fejjade hela dan, skönt med en sån dag också.

Veckan som varit har det varit jobb såklart på dagarna. Måndag kväll gick jag & la mig tidigt, så även tisdag. Onsdag kom Maria på besök. Blev surr, mest barn/bebus prat. Hon har bf 7 veckor före mig. Så där har man nån att prata barn med. Blev inte att jag kom isäng förrän efter tolv. I torsdags kom ett par grannar från nedre gatan & käkade grillat med oss. Satt ute & surrade till klockan var vid nio, sen skulle dom hem & lägga sin 17 månaders pojke. Han höll ut länge. I fredags slutade jag tidigt, så himla skönt. Handlade & sen fixade jag två silltårtor som Mackan skulle ha med och bju på på arbetet på lördan. Som tack att Figo fått vara där hela veckan. Tårtorna uppskattades. Gick & la mig vid nio i fredags & sov innan klockan var tio ens. Sov tills väckarn tingde nio på lördag, fast varit uppe på toa såklart en par gånger. Var lika trött då klockan ringde, hade kunnat sova hela dan igår kändes det som. Men bara att hä upp sig, maria skulle komma & hämta upp mig vid elva för att fara på en loppistur. Blev en del loppisar besökta. Köpte inget förutom ett stort skåp som jag tänkte skulle få flytta in i vårt matrum såsmåningom för ska göra om där. Och skåpet behövde oxå göras om lite. Slipa, spackla & måla lite. Hoppas det blir lika bra som jag tänkt i mitt huvud. Annars får jag sälja det, var halva priset på den loppisen så fick skåpet för 225:-, mackan ska få hämta det på lördag. Var hemma igen vid tretiden så vi hann med en hel del loppisställen, ena bättre eller sämre som ddet brukar. Somnade såklart på soffan, helt utmattad. Kommitin i en riktig trötthetsperiod igen,nästan som det var i början av graviditen. Vill bara sooooova! Men nu är det 4 veckors jobb kvar sen ut & timvika igen. Å så längtas jag så fruktansvärt tills november, tiden går så långsamt nu. Gick så fort fram till v 20 men nu de senaste veckorna går tiden såååå långsamt. Vill att sommaren ska vara över NU & att hösten är här. haha. Nog bara jag som önskar det.
Skulle ha varit över till Mallan igår men jag var för trött. Så jag & älskling såg en film innan det var natten.
Vaknade vid tio idag. Planen var att baka bullar om vädret var lite sämre, vilket det inte var. Blev en loppis tur idag oxå istället. Camilla följde med. Fyndade lite mer småsaker idag, bla två ljusstakar ett ljusfat, några Harlequin böcker, Kalle Anka pocket åt Mackan & även en kaffegrejj som jag glömt namnet på, haha. Var iaf till Mackan så han blev glad. Millan fyndade en hel del hon. Var in en sväng till henne innan jag for hem. La mig i soffan vid sex & slumrade en stund. Nyss ätit rabarberkräm som vi gjorde igårkväll, OJ så gott det är. Ska lägga mig nu. Behöver jag säga att jag är trött, haha?!
Börjar iaf inte förrän halvnio imorrn, skönt på en måndag. Och inga planer för till veckan för utom jobb. Vilket känns superskönt. Måste lära mig att varva ner lite & inte ha alltför mycket planerat, orkar inte på samma vis nu.

Nä kram & natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar