tisdag 12 juli 2011

12 Juli, tisdag

Sätter mig här för att hålla mig vaken en stund, lägger eller sätter jag mig tillrätta i soffan så somnar jag. Sitter visserligen i soffan nu med men har ju lapen i knäet & tänkte skriva några rader. Borde jag orka hålla ögonlocken öppna. Tror jag skrivit det tidigare men skriver det isåfall igen, jag har kommit in i en riktig trötthetsperiod. Så otroligt trött när jag kommer hem från jobbet. Trött på dagarna med men inte som jag blir på kvällen. Efter typ klockan sex är jag helt klubbad.

Inte samma värme idag, jo imorse. Men vid tiotiden började man höra rejäl åska på håll. Var ute med dagisbarnen & hade just tagit ut poolen för att börja fylla den. Men den bar vi snabbt in igen. Åskan kom närmare & närmare & det började blåsa men hann inte komma tillräckligt nära att vi måste gå in. Inte förrän efter vi hade ätit & efter vi lagt de minsta barnen kom de första blixtrana. Men det var efter tolv. Men åskat hade det gjort en par timmar. Regnet kom först vid ett. Barnen tog det riktigt bra för det var rejäla smällar & blixtrar.
Hade stängningen idag, var barn till fem idag. Sen mötte Mackan upp mig på Ica så vi fick handla veckans mat. Less att handla typ för dag till dag, nu ska här planeras. Så har iaf vardagarna planerade, ska försöka hålla det även nästa vecka. Så mycket lättare & då kan den som kommer hem först börja med käket.
Kom hem & började med dagens middag & kände att jag var så trött så visste inte vart jag skulle hä mig, som vi brukar säga här. Skulle fått besök av Ramona men fick avstyra det, känner mig helt groggy & bortdomnad när man är såhär trött. Gör ett nytt försök till att ses på torsdag istället, då har jag inte haft stängning så då måste jag väl kunna orka hålla mig vaken.

Var superhungrig till middagen idag, brukar inte vara det men var pannkaka till lunch & tycker inte allt om det. Åt en & lite sallad, var tråkig sallad idag oxå typiskt nog. Så åt en stor portion till middag, hör inte alls till vanligheterna. Tom Mackan utbrast efter jag ätit upp min portion före honom, OJ du var verkligen hungrig. Händer typ aldrig att jag äter upp före honom, snarare har jag halva portionen kvar efter han ätit opp. Men inte idag alltså, haha. Matvrak! Men så var det ju Ris, kyckling & currysås, mumms & lättätet. Min favvomat när jag var liten, förutom spagetti & köttfärssås då såklart. Då vi (jag & brorsan) fyllde år fick vi alltid välja maträtt, som så många andra. Valde alltid spagetti & köttfärssås & när jag blev typ över tio så var det kyckling & currysås som gällde. haha Och ändå är dessa två maträtter fortfarande mina favvorätter. Fast tillkommer såklart nya men det är två rätter man aldrig blir less på. Fast vi äter inte dom så ofta.
En av mina nyvunna favoriträtter sen en par år tillbaka är spenatlasagne, den ska jag göra imorrn. Längtas redan, haha. Hmm mycket bättre att planera middagarna märker jag, då blir det annat än kräm & mjölk. Fast kommer värmen tillbaka lär nog krämen oxå göra det.

Fick mess från min vän Erica, som bor i Umeå men som nu är i Helgum hos sina föräldar. Ville komma hit nån kväll & hälsa på, typ fre eller lördagkväll. Jag fick välja så tog såklart lördag, haha. Så jag håller mig vaken. Bokade in grannkäringa (Mallan) på en gång så får vi träffas alla tre. Blir nog en mysig kväll, ska fixa nå gott att äta så skulle E fixa efterrätt. Härligt! Längtas redan till lördagkväll.

Imorrn blir det klippning iaf. Maddis kommer hit vid femtiden. Jag & Mackan behöver verkligen klippas, ev skulle Camilla & hennes son W klippas oxå. Ja det visar sig. Huvudsaken är att vi klipps.

Hihi massa svammel men jag är vaken iaf, det var ju det som var det huvudsakliga.
Undrar om denna trötthet är normal eller om det är att jag har nån brist i kroppen? Ska till barnmorskan nästa onsdag så ska passa på att fråga då. Men dom tar väl kanske nå prover oxå så det visar väl nåt då. Första besöket sen inskrivningen så ska bli spännande att se vad hon ska göra/prata om/kolla.

OJ har suttit här en halvtimma, klockan är kvart i åtta & i bakgrunden är Halvåttahosmej på teven på. Tänkte hålla ut till åtta sen gå & lägga mig & läsa. Börjar halvsju imorrn så ska upp halvsex. Men hade jag redan lagt mig hade jag vaknat typ vid elva & inte kunnat sova nå mer. Mackan ligger redan, han la sig vid sju. Han ska ut & jobba från halvtvå inatt till tre imorrn em, så hoppas han somnat. Så kan jag lägga mig utan att störa honom.

Lär sova gott inatt iaf, det regnar än så kommer vara svalt & skönt i sovrummet.

Avsluar detta inlägg, ska hinna kika lite på blocket, letar ju barnvagn för fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar