söndag 29 maj 2011

Söndag

Ja så sitter man här på söndag kvällenigen & reflekterar lite över veckan som gått. Inte hänt så väldigt mycket.
I torsdags kom Ramona & Isadora över en par timmar, surra lite & visade barnsakerna
vi köpte för några veckor sen.
I fredags jobbade jag till fyra sen for jag ner & hämtade syster, som skulle övernatta här. Köpte Kinamat & åt tillsamans med Marcus & brorsan. Spelade Skipbo & Buzz, M & J åt marängswiss på kvällen men själv så orkade jag inget. Åt en par godisar men var knappt så jag fick ner dom. Blir ju mätt typ på en gång nu för tiden. Ofta får Marcus äta upp det jag inte orkar av min mat, haha. Men bra ju att man inte vräker i sig mat hela tiden. Å gosaker är jag inte alls sugen på. Fast står det en skål framför mig så tar jag ju nån godis eller chips eller vad det nu kan vara fast jag inte är sugen & det egentligen inte är gott. Bara av gammal vana liksom. Mackan får äta det mesta. Nån isglass kan jag bli sugen på, kallt & gott.
Sen när vi la oss såg vi en film som enligt Julia skulle vara bra. Men bra var den då INTE! En b-film & splattermovie, haha. Vet inte vad min yngre syster har för filmsmak egentligen, hihi. Piranha hette den, se den INTE! haha Julia somnade vid halvett & jag kikade vidare en stund, fick äcklad & uppstressad stänga av filmen & läsa en stund för att lugna mig, haha. Sen drömde jag jobbiga mardrömmar hela natten. Julia tvingade mig att se slutet på morronen, å ja slutet var ju inte bättre... ;) Vi hann med både Skipbo & Buzz & lite marängswiss innan jag skjutsade hem Julia vid fyratiden. Mysigt att få umgås med sin syster lite extratid, passar på medans hon fortfarande vill.
Igårkväll färgade jag håret sen kom Camilla hit en sväng & sen gick vi över till Mallan. Kikade på sista säsongen av Solsidan & sen spelade vi Geni. Vid halvett följde vi med Millan en bit på vägen hem så hundarna fick rastas. Mackan han for iväg igårmorse på svensexa för svågern. Själv hoppade jag över möhippan för svägerskan, kände inte för att följa med till Umeå för att gå ut & parta vilket dom skulle göra på kvällen. Det blir inte detsamma då man är nykter.
Blev dålig inta så det var tur jag inte följde med till Umeå trots allt. Fått springa på toa typ hela natten. Blir så lätt förstoppad nu för tiden, så man kan säga att proppen löste upp sig inatt, haha. För att snacka lite skitprat. Så har inte sovit mycket.
Vi skulle bjuda mamma, morfar & brorsan på middag idag men ställde in det, känner inte för att äta nåt idag just.

Jaja nog om det! Fick ett gulligt sms igårkväll av mitt ex´s lillasyster. Hon var med sina föräldrar i Sollefteå på cruisingen & hade träffat på Pa & Eva, & så hade hon fått höra att jag väntade barn. Så fick jättegulligt smsav henne. Jag & B (mitt x) blev tills när vi båda var 18. Efter studenten flyttade jag upp till Övik till honom & vi umgicks rätt mycket med hans familj. Lilla Bella (som jag fick mess av igår) var bara 8år då vi träffades. Sen var vi ilag i nästan 7 år. Men är över 8 år sen vi bröt med varann, 9 kanske? Men skoj att få mess & höra av dom ibland. Tur fejjan finns oxå så man kan hålla lite koll på dom, hihi. Bella har nu hunnit bi myndig & passerat 20strecket oxå, så liten är hon inte alls längre. Men som sagt är det trevligt att ha lite kontakt med dom också.

Trivs så bra med mitt liv nu & att äntligen få bli förälder, om nu inte nåt tillstöter på vägen, är ju min högsta önskan som blir uppfylld. Har en bra pojkvän, trivs i vårt hus, har vår älskade hund Figo & våra två katter, fina vänner & trivs med att jobba. Utbildingen kvar att ta itu med sen. Men såklart är livet både upp & ner, medgångar & motgångar annars vore det ju inget liv, haha.

Näe nog svammlat här nu. Ska ta & fixa inför arbetsveckan, hänga tvätt & sånt. Varit trött efter natten som var utan så mycket sömn, så hoppas jag somnar tidigt ikväll, öppning imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar