tisdag 31 maj 2011

Cravings?

Många som frågar om det är något speciellt jag blivit sugen på sen jag blev gravid. Och näe har jag svarat, snarare en miljon saker som jag INTE är sugen på. Men sen nån veckan har jag ett jättesug efter vattenmelon, haha. Blev så glad idag på dagis då vi fick vattenmelonbitar till salladen, mumms. Fick lov att fara in på Ica påväg hem efter jobbet för att köpa hem melon. Dagens middag blev melonskivor. Orkar inte ställa mig & laga nåt när man kommer hem halvsex. Var över & hämtade grannens hund & så gick jag en prom med båda hundar innan jag intog min lyxmiddag. Får nog bli vattenmelon imorrn oxå, göttans! Och en par skivor sportbröd till kvällsfika.
Äter ju lunch på dagis & npn hårdbrödmacka till mellis, så jag är nästan aldrig sugen när det är dags för middag. Och så jobbar M eftermiddag hela veckan, trist att bara laga mat till mig själv. Vattenmelon är en bra middag då, lättlagat.

Om en vecka är det dags för ultraljud, ska bli så spännande. Vi var ju visserligen på ett tidigt ultraljud i v9, men nu blir det mer spännande. Lite nervöst också! Att få se om allt är som det ska, se om beräknat datum stämmer, och så vet jag inte om man får veta kön? Så många som skriver om dom väntar pojke/flicka så är det något alla nu får veta? Eller är det bara om dom verkligen ser vad det är? Känner att vi måste vara beredd på vilket, tex har jag hört många som sagt att dom inte vill veta kön, men så när barnmorskan frågar om dom vill veta har dom tvekat & i efterhand ångrat att dom inte tog reda på vad det blir. Men så finns det dom som verkligen VILL veta kön & inte fått veta, så undrar hur det är som? Nån som råkar läsa bloggen som kanske vet? Eller är det individuellt från barnmorska till barnmorska?

Nu ska jag se Fyra bröllop på fyran.

4 kommentarer:

  1. Båda gångerna vi varit på ultraljud har vi fått besked att de inte talar om. vi har inte velat veta heller så det har ju inte gjort nåt.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det beror lite på vilken barnmorska man får när man gör ultraljudet. Vissa talar om medan andra tiger om det. Jag hade personligen velat veta vilket kön det var för även om man vet könet så vet man inte hur barnet ser ut. Det blir fortfarande en överraskning tycker jag :)

    Kram /Marlene Yrjas

    SvaraRadera
  3. Vi frågade om vi kunde få veta och de va inga problem bara att vi förstog att de inte va 100 procent, å sen när dom upptäckte att det var tvillingar då tillomed frågade dom oss om vi ville veta. =)

    SvaraRadera
  4. Å hoppas dom berättar ;) Fast e jue lite bådeock, men skulle nog vilja veta jag ;) Bara därför lär dom inte fråga om vi vill veta, svårt! Men frågar dom så säger vi JA! ;)
    Hoppas Carro då att vi får samma som gör ultraljudet, e jue sugen att veta.... :)

    SvaraRadera