onsdag 1 juni 2011

Listor

Har börjat skriva listor, japp jag skrev rätt, listor! Inte en lista utan flera, haha. Visserligen typ 5 månader kvar tills den lill* föds men planera kan man ju göra ändå. Så idag har jag börjat skriva ner allt som ska inhandlas, både vad gäller allt från skötbordattiraljer, till kläder till bra-ha-saker.
Så ni som läser & har blivit föräldrar, kom gärna med tips om saker som ni ev glömde bort & som kan vara bra att ha, saker som gör livet lättsamt som nybliven förälder, ja kom gärna med tips!
Det vanliga såsom skötborsunderlägg, handdukar, kläder, barnvagn, vagga, nappar & nappflaska, badbalja & sånt har jag skrivit ner. Såsom att vi måste inhandla en filmkamera. Har funderat tidigare på att köpa en filmkamera, men har sagt att vi väntar tills vi får barn. Så nu måste vi helt enkelt köpa en, hihi.
Så ni som föräldrar är ju dom som kan ge bra & smarta tips på saker man inte ev tänker på.

Nu blir det en prom med voff & sen lite tv & så ska jag förbereda inför middagsbjudning här hemma imorrn. Eller snarare lunch blir det. Morfar & mamma kommer upp för en försenad morsdagsmiddag. Ska förbereda efterrätten vilket blir jordgubbstårta. Gör bottnarna idag så dom får "goona" till sig tills imorrn då jag dekorerar den.

2 kommentarer:

  1. Jag kan rekomendera omlottbodysar som tills man fått in snitsen är lite knöliga att knäppa men väldigt praktiska då man slipper dra dem över huvudet.

    Samt köpt inte för mycket småkläder för man brukar få mycket när man får en liten bebis.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Omlottbodysar har jag oxå tänkt på att det borde vara smart. E jue såååå sugen att börja handla & ha allt klart,haha. Fast är jue länge kvar så jag får låta det gå en par månader till. Skulle kunna shoppa allt imorrn då vi ska till Svall ;) haha. E jue faktiskt snart bara v 18, kan jue hända saker än, men förhoppningsvis gör det inte det. Skönt för dig som snart är där... :) kram & trevlig helg till dig mé & familjen

    SvaraRadera