lördag 14 maj 2011

Lördag igen

Nu har det gått två veckor sen mormor somnade in, två veckor går fort. Fast har inté känts som så. På torsdag är det degs för begravningen & den ser jag inte framemot sådär jättemycket. Fast vilken begravning är rolig liksom? Men denna blir nog den värsta jag varit på. Var på en minnesgudstjänst när jag gick i femman, en kille i klassen som gått bort då. Den var också mycket jobbig. Annars har jag varit på äldre släktingars begravningar, som liksom levt sitt liv. En annan begravning som var otroligt jobbig var när min farmor gick bort, pga en trafikolycka hon var då endast 58 år gammal, den var jätte-jätte jobbig. Men mormor & jag har alltid stått varann nära & det känns verkligen tomt nu. Kommer på mig själv att jag är påväg att ringa henne flera gånger i veckan. Som i torsdags när jag slutade tidigt, sätter mig i bilen & tänker vad ska jag göra när jag kommer hem? Jag ringer mormor & surrar bort en stund. Men kommer ju såklart på mig själv på en gång men taken kommer sådär. Är ju van att prata med henne minsta en gång i veckan oftast flera. Men lilla mormor jag tänker på dig jättemycket

Har inte hänt så mycket i veckan. Dagarns flyter på. Har en ganska jobbig barngrupp på vår avdelning så man är helt slut i skallen då man lämnas jobbet. Jag brukar alltid ha musik på i bilen & även hemma. Men nu stänger jag av så det är helt tyst i bilen påvägen hem, öronen måste vila lite. Men vi jobbar på att försöka få ner ljudnivån.

Mackan har jobbat em i veckan så jag har varit själv på kvällarna & lagt mig själv. Är van att ha så var tredje vecka men ibland känns det ensamt, denna vecka har det gjort det. Så trist att laga mat till sig själv bara. Har inte blivit just nå matlagning. Fick mat hos pa & Eva i tisdags, himla tur att jag tittade in när det var precis mattid där. Och igår efter jag slutat jobba så blev det helgstädning & efter det orkade jag inte laga mat. Blev lat & for & köpte pizza här i Nyland. Får passa på nu när vi har en pizzeria i Nyland igen, goda pizzor har dom också.
Idag ska vi ev fara till Risön, dit pa & Eva har husvagnen uppställd. Papps ville harlite hjälp att kapa några björkar som står bakom husvagnen. Får se hur vädret bli om det bli nån kapning. Ser ut att kunna bli regn. Men hoppas det blir uppehåll så det blir gjort.
Och ikväll är det schlagerfestivalen, Marcus lär jubla.... haha Måste ju se den nu när Saade gick vidare. Såg torsdagens delfinal och vilken spänning det blev, sista att ropas upp som gått vidare till finalen var Saade, jag trodde det var kört. Flera av låtarna jag trodde skulle gå vidare hade inte ropats upp, men tur att det blev Saade. Ifjol såg jag aldrig finalen eftersom Sverige inte var med.
Ska ta & klä mig nu & ta en prom med voff.

Ha en fin lördag alla! kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar