torsdag 28 april 2011

Torsdag

Sitter & kikar på 4:ans underhållningsprogram Herr & Fru. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Lättsamt att se, men blir som så lite med varje par. Och en torsdag? Skum dag, visserligen finns det ju aldrig något att se på torsdagar så det är jue bra att ha nåt att kika på, men vet inte om det är nåt jag kommer att följa. Men lättsamt att ha på i bakgrunder iaf.

Jo just d! Var ju till läkaren i tisdags, snabbsänkan hög ännu & så ville han inte skirva ut nån antibiotika, så han tyckte jag skulle vara hemma hela veckan & vila. Och vila har jag gjort! Booooring! Men var iaf ut & krattade bort lite ris fråb gruset här ute på gården idag, så Zakriz fick vara ute lite oxå. Tog en prom med voff för att ta ut pengar. Stannade till på dagis & surrade lite med fröknarna & barnen, så skoj att se dom alla. Känns ju liksom som "mitt" dagis, var vikarierat där i 3½ år, så det är trist att inte kunna vara där nåt nu. Men samtidigt är det skönt att vara på ett & samma ställe att jobba, men hade helst fått vara på det dagiset.... Men man får ju inte allt!

Otur eller inte, ikväll har vi iaf varit till Sollefteå & köpt barnsakerna jag nämnde i ett tidigare inlägg.Så nu har vi spjälsäng med alla tillbehör,Babysitter, bilbarnstol, skötbord som även kan användas som bokhylla, mobil som sätts i sängen & som spelar musik & projekterar i taket,bärsele, hoppgunga & babygym. Så jag håller tummarna att den lilla stannar kvar i min mage <3 Snart är vi i v 13. Kunde som sagt inte låta bli att slå till på sakerna då det var precis en sån vagga som jag ville ha & alla sakerna var i sånt fint skick.
Mackan & Tomas håller på med att forsla bort all ved nu. Igår var det riset & grenar som kördes ner till majbrasan. Vi for förbi där nu ikväll när vi kom från Sollefteå, och den är STOR! Så måste halt klart dit ner & värma oss lite på lördag, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar