söndag 24 april 2011

Påskdagen

Nu är påsken snart förbi. Långfredagen spenderade vi i Härnösand hos mormor & morfar, mamma kom också dit. Och jag & Mackan, & så åkte brorsan med oss. Och så var sålart Figo med ;)
Käkade påkmat & så hade jag gjort mormors efterrätt, nötrulle. Mormor är inge pigg nu utan kan inte baka & laga mat, så jag ville göra hennes efterrätt för hade hon varit pigg så hade hon bakat den. Alla blev glada för det.
Hade även gjort en köttfärslimpa med sås & en porterstek med sås som jag tog med till mormor & morfar. Dom köper alltid mat nu på Spjutegården så tänkte att dom kunde få lite hemlagat för en gångs skulle. Hade jag varit piggare i veckan hade jag lagat mer & tagit med till dom. Morfar blev superglad över steken, han brukar alltid vilja ha stek under påskhelgen. Så vad lätt det är att göra någon glad.
Mackan fick köra hem så fick jag sova, haha, trötter!

En par timmar efter vi kommit hem ringer Mallan & frågar om vi vill grilla korv med dom. Så vid åtta knatade vi över dit & käkade en korv & satt & surra en stund.

Igår var det påskafton. Hade bjudit hem pappa, Eva & barnen & brorsan på middag. Så dagen gick åt till att förbereda midddag & efterrätt & städa. Gjorde porterstek & potatisgratäng, sallad & bröd & vitlökssmör. Göttans blev det. Och så provade jag ett nytt recept på påsktårta. Blev som en kladdkakka men saffranstäcke. Helt ok smak, men fruktansvärt mäktig. En pytte pytte bit orkade man. Inget jag kommer göra igen, men det var god. Men tycker inte riktigt om då det blir sådär sliskigt.
Satt & surra & hade en trevlig kväll.
Natten blev inte lika bra för mig, magont & illamående. Men med tanke på dom senaste dagarnas middag så reagerade väl magen. Blev bättre framåt moron då jag fått gå på toa några gånger & även kräkts några gånger. Så idag är jag lite seeeeg.

Men ska iaf ta & göra mig iordning nu & gå ut & kratta lite. Zakriz ska få börja vara ute nu. Mattes lillkisse som blivit så stor, hela 9 månader. Nu när vi börjar vara ute så får även han börja gå ut. Lär han tycka blir superskoj.

Ha en trevlig påskdag alla! <3 kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar