tisdag 26 april 2011

Bihålor & trädfällning

Kunde knappt sova inatt, hade sånt otroligt tryck över högra ögat. Försökte att ha högt under huvudet & hitta en skön ställning men var inte det lättaste. Fruktansvärt ont imorse då jag klev upp strax före halvsex. Ställde mig i duschen men kände att det kan ju inte ska vara såhär? Så jag ringde sjukvårdsupplysningen. Googlade innan & förstod at jag nog har bihåleinflammation, men tänkte gå & jobba ändå. Efter att ha pratat med sköterskan på rådgivningen så tyckte hon att jag skulle ringa till läkaren för tid så dom kunde kolla ordentligt. Så jag gjorde det. Tyvärr hade dom inga tider idag men fick fara in för att ta snabbsänkan igen. Den var fortfarande hög & så bokade dom in mig för en tid imorrnbitti. Så då får jag kolla upp det. Vet jue inte vad man kan göra själv för att det ska bli bättre, har iaf fruktansvärt ont. Känns som pannan ska sprängas, ischa! Jaja nog om sjukdomar.

Ikväll nu så har Mackan, Tomas & Björn fällt en par av våra stora träd. En tall & storgranen. Ojoj man blir som lite nojjig att träden ska fälla åt fel håll & fara över huset. Men dom gjorde det så bra, föll åt rätt håll.
Nu håller Mackan som bäst på att köra ner allt ris efter fällningen ner till majbrasan här nere på hamnplan i Nyland. Det är redan rejält med ris där nere, och massa mer kommer han att fara ner med. Blir en STOR brasa iår, hihi.

Nu orkar inte mitt huvud sitta här längre, uscha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar