måndag 25 april 2011

Annandag Påsk

Nu är påskhelgen över. Soligt & varmt & skönt har det varit. Igår var vi över till Mallan & Björn & grillade, göttans. Eftersom dom har Nemi som är 1år & även en inglasad altan så passar det bättre att gå över till dom. Dels kunna sitta "ute" & äta sen ska ju tösen sova rätt tidigt, får se sen hur vi löser grannkvällar i framtiden. Men e jue ett tag kvar tills vi får en liten, hihi.
Spelade en omgång Geni gjorde vi oxå, köpte en ny utgåva av den gamla barnutgåvan av Geni som jag har. Kul! Ska spelas fler gånger. Fast med kanske nyktrare medspelare. Karlarna hann få i sig MYCKET, ojoj! Fattar inte att dom blev så fulla.
Vi gick hem vid halvett, då tyckte jag att det var färdigdrucket för min käre sambo, haha. Han gick med Figo en sväng & jag hade precis lagt mig då det ringer på dörren. Nycklarna var borta!!!! Men *suck*! Ja det var bara att lägga sig, och eftersom bäddsoffan var bäddad redan så la sig Mackan där, soim tur va, haha. OJ så han snarkade. Jag la migsåklart i sängen. Bädsoffan var inte bäddad ifall att han skulle bli så full, nädå! Vi sov i den natten före, bara för att vi skulle kunna se på tv i sängen... Hade spelat in några filmer så vi hade lite filmmys, fast iofs så somnade jag som vanligt efter en halv film.
Ja iaf, nycklarna! Typ tvingade Mackan att kliva upp halvett idag, då tyckte jag att han kunde ge sig iväg & leta nycklar. Själv hade jag letat på gården & gatan nedanför. Men så hittar han åt dom ändå i jackan! Men karlar! Bra att dom fanns, men suck att han skulle bli så full. Menmen det har man ju blivit själv oxå, bara inte nu den senaste tiden. Och lär ju dröja ett tag tills jag är onykter nästa gång. Kanske blir nån cider drucken nästa sommar. Gäller att planera i god tid, hihi.

Har inte gjort så mycket idag. Vi tog en prom med voff ner till pappas, sen krattat & så har Mackan varit iväg med en massa löv. Bra att han köpte cheven, går att lasta mycket på det där flaket minsann. Igår var han iväg med en massa grenar från det kapade trädet från ifjol. Pratas om att han & Tomas ska fälla träd imorrn, hmm vet inte om jag vill vara hemma då... Stora träd som ska fällas, huga! Men skönt då dom är borta.
Vi grillade nu ikväll, blev en sen middag vid sjutiden. Grillade fläskfilé & åt pärgratängrester sen i lördags. Gottgott.

Jobb imorrn, skönt! Har inte jobbat på över en vecka, var ju sjukskriven hela veckan så nu är det verkligen dags att infinna sig på plats. Nu tänker jag inte bli mer sjuk denna termin.


Jo kom på en sak. Angående vår graviditet & att vara orolig för att få missfall & att nåt ska hända. Nu har vi ju passerat v 12 så nu börjar jag hoppas. Och planera lite. Ja jag vet det är lite tidigt, hade som plan att INTE köpe nåt till barnet innan 6:e månaden. Men vad gör jag igår? Kikar på barnsaker på blocket, inte bra! Hittade en annons med en sån vagga jag vill ha, det skötbordet jag vill ha & så en sängmobil en sån typ som jag ville ha... hmmm Så jag skickar iväg ett mail för att kolla om paketpris. Visst! Så jag sa att vi köper sakerna! Men till vaggan hörde oxå madrass, spjälskydd, täcke, kunnde & en uppsättning sängkläder, å vaggan var verkligen superfin. Fick sen mail av hon som säljer att hon hade mer saker att sälja & frågade om hon skulle maila bild, visst skrev jag. haha så nu ska vi även slå på en bilbarnstol, babysitter, babybjörn-bärsele, babygym-mumin & en hoppgunga. Allt i superbra kvalité. Jättefina saker, kan ju knappt vara använda. Så på onsdag far vi till Sollefteå & handlar. Då har vi alla liksom dom största sakerna bortgjorda, bara barnvagn & baby-vakt kvar. Å allt småplock då såklart! Men känns bra att ha sånt klart. Ska man vänta till månad 6 så kanske man inte hittar såna bra paketpris på saker & så blir det mycket dyrare än man tänkt sig. Och skulle det nu hända nåt så att vi inte längre är gravida så får vi spara sakerna. Nu vet vi ju att vi kunde bli gravid så förhoppningsvis kan det funka i framtiden, eller så får vi helt enkelt sälja sakerna. Kommer kännas riktigt overkligt att ha sakerna hemma. Men skönt att ha lite planerat också, för planering gillar jag.

Oj vilken massa svammel. Men tycker ni att jag är dum som köper barnsaker så tidigt? Hur gjorde ni som själva fått barn?

Nu ska jag se klart finalen av Körslaget sen sussa, börjar 6.30 imorrn.

kram kram

3 kommentarer:

  1. Ojoj, snart är ni fullt utrustad :) Vet att det är svårt att hålla sig, tror att vi väntade nästan i 6 månader innan vi köpte något, men det var för att jag var så rädd att det skulle hända något. Men det säger bara svisch så har det gått ett halvår för er och tänk bara positivt :)

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt hela tiden att vi ska vänta, men väntar vi så blir allt så mycket dyrare. Då hittar man kanske inte åt dessa "klipp".Så jag blev väldigt kluven,men vi kände att vi köper sakerna & hoppas att inget händer. Vill jue inte planera för mycket, men somsagt kunde inte låta bli då detta erbjudande kom opp.
    Försöker att tänka positivt men samtidigt vill jag inte tänka alltför positivt om man blir besviken. Ja inte lätt! Men sakerna hamnar här hemma undanstoppade.

    SvaraRadera
  3. Ramlar man över ett klipp så ska man slå till! Det blir nog dyrt ändå, jag tror inte på skrock! :)

    SvaraRadera