tisdag 22 februari 2011

Snorigt

Ligger hemma, förkyld! *suck* Varit dåligt sen i fredags, fick feber på fre så vår tilltänka resa till Umeå fick ställas in. Skulle stänga på dagis & sen bege oss till Erica & Joakim sen direkt. Hade tom klivit upp & färgat håret på fre morron för vi skulle på schlagerklubben på lördan... Känns skittrist att vår helg inte blev av, så länge sen vi sågs. Och jag har inte varit upp till henne på läääänge, å nu skulle vi ut tillsammans & svänga våra lurviga. På lördan sov Mackan länge, han kom inte ner förrs halvett, kastar ner sig i soffan med ett stön, han e oxå dålig... Verkligen tur vi inte for. Blev inte mycket gjort, två soffpotatisar hela helgen. Natten till måndag får jag hög feber igen, hade lite feber (37:8) i lördags & ingen på söndan, så jag fick lov att vara hemma. Tokhostar & nyser hela tiden, allmäntillsånd dåligt.
Men idag är det tisdag & febern e påväg ner igen, hade nästan 40 i feber igår hela dan så var jobbigt att tom gå från tv-rummet in till toan, idag är den nere i 38 & jag känner hopp om livet igen. Hoppas jag kan jobba tors & fredag iaf. Länge sen jag var såhär himla dålig, förkylningar åker jag visserligen på hela tiden men så här däckad var länge sen.
Hopp om livet iaf idag & solen skiner ute. Käre grannen Mallan var så snäll att ta med Figo ut på en långpromenad idag. Himla tur för Figo, annars hade han fått vara inne tills Mackan kom hem. Släpper ut honom så han får vara på gården men har inte orkat gå med honom. Men innan helgen är det nog förhoppningsvis full fart på mig igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar