onsdag 23 februari 2011

Hostar


Träningsvärk i magen... Kan det kanske vara bra träningsvärk? Näe, beror på allt hostande, hostar tills jag kräks, inte så trevligt... Nu vill jag bli frisk. Hoppas verkligen jag kan jobba imorrn, e less att ligga hemma. Man får ont i kroppen av att ligga så här mycket. Synd om dom gamla & dom som har sjukdomar som gör att dom blir liggandes större delen av dagen. I vården har man bla vändscheman på dom som e sängliggandes jämt, skulle nog behävt ha de nu jag med nästan... Febern e iaf nästan borta, men hostan e besvärligare än nånsin. Halsen känns söndehostad & inte direkt trevligt att hosta tills man kräks. Har det inte blivit bättre tills imorrn ringer jag läkarn, nån hostmedicin måste man ju kunna få...

Har lagt till med lite mer planer inför hur vårt blivande data-/pysselrum ska se ut. hihi skoj att känna lust att planera igen. Har varit stiltje ett tag på renoveringsfronten. Men varit jul, nyår & massa annat. Jobbar nästan heltid nu inom barnomsorgen & bara det har ställt till en massa huvudbry för mig... Men det orkar jag inte gå in på här... En del personliga saker på G oxå som vi hoppas kommer påbörjas snart. Blir förhoppningsvis en spännande vår, om allt går enligt planerna. Men nu först & främst ska jag bli frisk!!! Sen ska det renoveras i blivande klädrummet. Vill inte säga klädkammare eftersom det ändå är som ett vanligt rum. Ska se om det kommer rymmas en fåtölj där inne oxå, mitt eget lilla mysrum... hihi
När vi ska till Birsta ska vi in på Bauhaus oxå & beställa garderob. I sovrummet när vi renoverade så togs de gamla garderoberna bort, inte så fräscha & renoverar man ett helt rum vill man liksom ha allt tipp-topp. Men måtten stämmer inte in på färdiga garderobssystem, bredden är 1.60 & så har vi inte så jättehög takhöjd. Så vi ska bygga en egen. Vi vill ha skjutdörrar & Bauhaus hade bra lösningar. Skenor i golv & tak & skjutdörrar. Man kan måttbeställa skjutdörrar hos dom på både bredd & höjd, perfa lösning för oss med andra ord. Så när vi nu kommer iväg neröver ska vi dit & beställa garderobsdörrar & se vad vi ska ha för inredning. Vill ha klart nu i sovrummet. Så vi kan fortsätta med nästa rum, hihi. Men klädrummet ska vi köpa möbler till ändå, det e nästan färdigrenoverat där. Bara fönsterfoder runt ett fönster & lister som fattas där inne & lite ny färg runt dörrkarmen. Där inne fick vi lov att riva både tak & vägg, pga fuktskadan. Så det har tagit tid att få iordning, men har jue en underbar svärfar som hjälpt till. Vad skulle vi gjort utan honom? Det hade blivit DYRT!!!! Huvva! Taket har sänkts där inne & ny vägg byggts, vi har spacklat massor, målat taket, satt väv & målat där inne, satt upp nya lister. Golvet var fräscht så det behöll vi. Känns så bra att ha en bra lösning på vad rummet ska användas till. Så det rakt kliar i fingrarna att få börja. :)
Ska lägga upp en del inredningsbilder sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar