måndag 2 augusti 2010






Dagen började bra, väckarn ringde åtta & jag snoozade 3ggr. Upp, duschade, dammsög & fixade lite inne. Sen kom Ramona hit med Casanova. Casanova håller på att "skolas" in här hemma för vi ska vara hundvakt åt honom en vecka då Ramona m familj far utomlands. Iaf lämnade vi hundarn ensamma hemma & vi tog en rask prom. Vet inte men nåt är fel med mina skor så har fått ett blåmärke ovanpå foten, gör rätt så ont när man har skon på sig. Plus att en nagel krånglar & skavsår, på samma fot! Suck! Invalid haha.
Ramona stannade kvar efter prommen & hjälpte mig redigera lite bilder, tusen tack vänen :) Ska ta & fixa till att få photoshop jag med & lära mig hur hon gör med bilderna. Slipper jag be om hjälp varje gång en bild ska tillfixas...
Tomas hjälpte Mackan med att sätta ihop byggställningen & under tiden passade jag på att fixa i klädkammaren. Kläderna har liksom legat i högar i tvättkorgen där inne. Var dax att få till lite. Skulle upp med en väska på en överhylla så jag tar in en pall & ställer mig på den. Noga med att ställa pallbenen rätt på golvet eftersom vårt golv består än så länge bara av sviktande brädor typ. Men pallen glider lite & ena pallbenet far mellan två plankor vilket resulterar i att far i golvet, rakt över pallen. Inte skönt! Så för att addera till mina andra blåningar så har jag fått ett antal nya, vänstra armen är blå & svullen & jag e stel & har ont i hela kroppen. Smidigt Vera!!!! Tanken var att jag & Mackan skulle röja på tomten när han var klar med ställningsbygget. Jag hade tänkt gå med röjsågen & få ner buskar & sånt som vi inte vill ha kvar. Kände att det inte riktigt var rätt dag för det idag. Får bli senare i veckan istället. Men min tur känns det som att jag skulle kapat av mig själv foten eller nåt...
Har iaf hunnit med att tvätta tre maskiner idag, hängt dom ute. Så härligt med kläder som torkat ute, det luktar sommar <3 Blev att dammsuga en till gång för Figo drog in halva skogen i sin päls tror jag... Förhoppningsvis behöver vi inte dammsuga en tredje gång idag....
Har myst massor med kattungarna idag oxå, 2 veckor gamla idag & så otroligt söta <3

Ska ta & sätta mig & spela lite Wii nu tror jag. Visserligen har vi ÄNTLIGEN fått tvkanaler nu men hittade inget skoj att se. Kanske ladda hem en film att se ikväll, man kan jue beställa via Telia :) Smidigt!

Jobb igen imorrn, dygnspass. Skönt att jobba så hela sommaren för känns som att jag får lite ledigt då också. Och det gillas! hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar