tisdag 16 februari 2010

Tisdag

Blev inget jobb idag heller. Ibland har man en fullsmetad kalender med jobb & ibland som denna vecka endast en halvdag inplanerad. Nästa vecka är iaf redan ganska fylld av jobb så kan vara skönt med en lugn vecka. Hinna med lite annat oxå. Men jag får mer gjort om jag jobbar & sen kommer hem & fixar. Då är jag liksom igång så bara att fortsätta grejja då medans ångan e uppe. Som nu dom har två dagarna har jag varit lat. Igår blev det massa suttit vid datorn & läste lite oxå. Ska fortsätta läsa idag så jag kan börja med nästa bok... hihi Inne i en liten läsarperiod nu. Beställde jue lite kläder igår på nätet. Fortsatt med beställningarna idag & slagit till på en trimmer till voff. Ska bli intressant att se om jag lyckas få till hans päls eller om det bara blir en ragghund kvar av Figo när jag e klar med honom... haha Men man lär jue få till det tillslut tycker jag. Figo får väl bli en nakenhund då tills matte kommit på hur man gör... ;) Hmm stackars voff...
Vill klippa ner honom till vi ska till fjälls, så har ett tag att öva. Som tur e växer jue pälsen ut igen om det ser hemkt ut. Lite enervös faktiskt! Nån som vet hur man gör????? Kom gärna med tips isåfall...
Brukar jue lämna in Figo annars i Hsand för trimmning en par gånger om året. Men det kostar mellan 500-800:- beroende på hur mycket päls han har. Och nu har han mycket päls... Så bättre att börja klippa honom själv.
Vi köpte denna trimmer, en Oster A5 Golden med skär 10
Hoppas vi gjorde ett bra val av trimmer... Men för sent att ångra sig för nu e den beställd & betald, nästan 2000 gick den på. Hittade åt en sida där dom såldes lite billigare så det var jue bra iaf!
Varit ute med älskling & voff på prommis. Gick så att vi kom förbi vårt nya hus... hihi Bara två månader kvar imorrn... ;) Kan knappt fatta att det är sant än. Blir verkligare i april då det är dax för flytt. Bara radhuset här som spökar. Fått en del förfrågningar om uthyrning men tycker inte det känns som ett aöternativ, bara som en sista lösning. Så det avvaktar vi med. Men drömmer mardrömmar varje natt... Hoppas slippa dom snart. Bara att hålla tummarna & tänka positivt. Vet att jag skriver mycket om radhuset men som sagt så tar det upp många av mina tankar varje dag.
Fick en av mina beställningar med posten idag. Två träningsvideos. Så ska ta & träna om en stund. maten måste få smälta lite först. Käkade med älskling innan han for på jobbet. Ska se Sex and the city sen ska här tränas :) Dom här två träningsfilmerna fick jag hem idag.
Tänkte börja med Blossoms video idag & testa den andra imorrn. Synd bara vi har så lite svängrum här hemma, men blir bättre med det oxå när vi flyttat... ;)
Ska ta en värmande kaffetår nu, usch blev så frusen då vi var ute och gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar