tisdag 8 december 2009

Tisdag

haha skrev först måndag i rubriken men kom på mig själv... Måndag var jue faktiskt igår... Hade så mycket igår att jag hann inte med att tänka & känna efter.
Jobbade 9-17.30 på dagis igår. Men alla barnen hade gått hem strax efter halvfem så jag var hemma vid fem. Vilket var tur! Hann med nåra snabbsamtal, mysa till det med massa tända ljus & så slänga i mig en macka. Kvart i sex kom den första som skulle vara med på mötet, vårt styrelsemöte i föreningen, vilket jag måste va med på då jag sitter som ordförande. Känns som att jag inte har all världens tid till sånt här... Men gick att klämma in igår. Blev iaf bestämt att julfest ska vi ha på fredag. Beställa & hämta jultallrik & så dukar vi & fixar till det på Folkan & så träffs vi då & äter & dricker gott. :) Vi grannar! :) Blir nog trevligt det. Ifjol vart det riktigt lyckat.
Kom på nu idag men hjälp!!! Idolfinal juh på fredag!!!!!! Får bli en kort visit på Folkan om det går... hmmm dilemma!

Idag jobbade jag endast ett kortpass på dais för fröknarna på ena sidan skulle ha möte. Så jag & en annan vikarie jobbade 2½ timma. Men skönt det med för då var dan igång liksom & jag hade massor inplanerat... haha men vad gör jag? Lägger mig i soffan & tittar på Våra Bästa År, inte sett det nu på länge & på dom här veckorna hade det hänt mycket minsann i lilla Salem... Får se om det blir att jag hinner se nåt mer avsnitt denna veckan... Iaf så hade jag tänkt baka lussekatter idag, men somnade såklart efter våra bästa år. Vaknade typ 1½ timma senare av att mormor ringer. Surrar med henne en timma. Ut & gick med voff. Gjorde ett litet stopp för att gå in & kika på Jeleryds, kom ut därifrån med två ljusslingor... haha en färgad som vi ska ha ute & en färgad som ska vara inne .... ;) In på Ica oxå för att köpa lite sjuklingkäk till älskling som ligger sjuk hemma. Otroligt nog har han blivit sjuk... Hör inte till vanligheterna, högst en gång per år däckar han. Så har en snorig, ögonrinnande karl här hemma.
Kom som av mig med bakandet, så käkade sen har jag suttit vid datorn & kikat på lite mer julbak & julpyssel. Satt upp lite mer julpynt här hemma bla en röd stjärnslinga som jag satt i en av mina stora fikus-blommor. Och även dne långa rödfärgade slingan runt teverumsöppningen har fått komma upp... Blir mer & mer jul här hemma. And I Like It!!!! haha eller som Anders som jag jobbat med sa... -"Stackars karl"!!!!!! haha han tycker synd om Mackan mern vadå? Varför skulle det va synd om honom???? E jue jag som fixar med allt, han kan jue bara försöka blunda för eländet... haha fast han tycker att det blir fint här hemma. Och skulle han tycka annorlunda skulle jag nog ha mina tomtar, ljusslingor & allt annat krams uppe ändå. Mitt sätt att skapa julstämning... Så det så! ;) Igår när jag kom hem från jobbet hade Mackan satt upp utebelysningen på baksidan oxå så nu är det julfint även på altanen.


Imorrn väntar en Birsta tripp med Eva. Handla det sista i julklappsväg & så...
Bäst att lägga sig nu, ser att uret passerat midnatt så nu är det onsdag

NATTI NATTI

1 kommentar:

  1. Nä men vad är det jag hör är Markus sjuk?!??! Nu ser du väl till att ta hand om karln din lite extra ;)
    Ha en bra shoppingresa!!
    Kram!

    SvaraRadera