fredag 11 december 2009

Bakning & tomtar

Igår blev det lite bakat här hemma. Hann iaf med att färga hårat först. Medans färgen satt i gick jag & plockade lite här hemma. Sen snodde jag ihop en lussekattsdeg, & medans den jäste hann jag både dammsuga & torka golv.
Mackan tog sig an utebelysningen. Sen skulle han iväg på Hornö med arbetsskiftet. Vid tre kom en arbetskamrat till Mackan. Dom fördrinkade lite & spelade Wii & kastade lite pil. Själv höll jag på med lussekatterna.
Här blev det saffranssnurror :) Såg en bild i en tidning & tyckte det va en kul idé!
Även klassiska lussekatter blev det :)

Körde igång med deg 2 vid sex. Kom på att lika bra att ha det bortgjort. Sen blev det lite middagslagning & prom med voff. Var klar med lussebaket vid nio. Tar sån attans tid med jäsning & allt. Men skönt att ha det bortgjort. Ikväll ska det bli saffransskorpor. Men först ska jag ta itu med mitt tomt pyntande. För just nu så ser det ut såhär på vårt köksbord.....

Mina älskade tomtar ;)

Så här ska nu tomtas. Ikväll ska vi iväg & käka jultallrik med grannarna. Vi har hyrt Folkan. Men Mackan är inte så pigg & jag vill hem & grejja & se IDOL såklart! Tänkte sätta upp rumsgardinerna medans Idol är på tvn. Så vi har inte tid att stanna länge ikväll.

Och till råga på allt lyckades jag med en rejäl sovmorron, halvtolv vaknade jag!!! Fick ett mess strax före åtta men tyckte att jag kunde få sova en liten stund till. Ja eller hur? En liten stund till hade räckt! Inte en halv dag... Så nu har jag inte tid att sitta här längre.

Ha en bra fredag alla. Ocj´h vem ska man hejja på ikväll då i Idolfinalen? Jag e kluven...

2 kommentarer:

  1. Men Veronica är det du som är tomtedamen!??! HAHA jag har nog aldrig sett nå dylikt. Det där måste jag bara visa Tomas för sedan kommer han nog aldrig klaga på allt mitt julpyntsinköp HAHA

    Det är klart man ska hejja på Erik ikväll fast huvudsaken var ju egentligen att Tove äntligen åkte ut ;)

    Vet du vad, bakade pepparkakskola idag och tänkte ta med och bjussa imorrn, har istället ett apelsinkola recept som oxå är kanongott och enkelt som vi skulle kunna göra :) Jaja vi hörs säkert sen på msn, så får vi planera vidare :)

    Ha en fortsatt bra fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. hihi det var många tomtar:)kan tänka mig att ni har julstämning där hemma trots frånvaron av snön:)kram Madde

    SvaraRadera