torsdag 23 juli 2009

Sen middag

Slutade tio imorse & sen hem, surra lite i telen & vilade en timme på soffan. Hann med att se lite på Våra Bästa År med.
Sen var jag barnvakt en par timmar till Julia & Alvin då föräldrarna var & kikade på ett ev husköp. Mysigt att ha småbarn även om det bara var för en par timmar... ;) Hann iaf med att rita, leka med barbies, titta på teve, mysa i soffan, & titta ut på bilarna som körpå vägen utanför. haha
Längtar verkligen efter egna barn & nu ännu mer då fler & fler i vår bakantskapskrets ynglar av sig. Jätteroligt för dom men det känns liksom i hjärtat. Undrar om det blir vår tur snart? Riktigt deprimerande faktiskt ibland. Men bara att tänka positivt. Blir kanske vår tur nån gång oxå. Annars får man passa på att vara barnvakt då åt bekantas barn. Bli nån sortsrolig lektant... hmm Ska inte ge mig in i nån lägre diskussion runt det här för även om jag tänker positivt och försöker låta positiv utåt så känner jag mig rätt nere på grund av det. Kanske för att två av mina bästa vänner ska få barn i januari. Vill oxå joina dom... Och så blir det inte lättare när de flesta liksom ska puscha på för att vi ska få barn. Tänk om det inte går? Har inte varit & kollat upp nå´t sånt än. Men det finns jue alltid risk för att man inte kan få barn oxå. Då får man hitta på nå´t annat med sitt liv. Men OM det nu skulle bli så att vi inte kan få barn då känner jag för att göra nå´t helt annat med mitt liv. Resa mer & ev flytta utomlands. Så man får ut nå´t annat av livet än familjelivet. Skulle iofs inte vara helt fel det heller... Får framtiden utvisa.
Men jag är inte missunsam mot mina älskade vänner som ska få smått. Är verkligen jätte jätteglad för deras skull. Delar verkligen deras glädje & det ska bli så spännande.

Nu ska jag gå & börja med en sen middag. Mackan jobbar & jag har inte varit sugen på käk än. Åt varmkorv med bröd som Em & Hasse köpt med sig efter hus tittandet.
Ska fixa till en av mina favvorätter. Gissa???? haha spenatlasagne såklart! ;)

2 kommentarer:

  1. Ja du verkar vara en riktig lektant och du är så duktig på att hitta på massa skoj för barnen! I början av mitt och Rookies förhållande var det många från hans släkt som också höll på tjata på om inte vi skulle skaffa barn (hur man nu kan vilja göra det i början av ett förhållande) jag blev så jävla less så jag började nästan avsky alla snorungar därför. Ännu är inte jag sugen på barn, önskar jag var 20 så jag inte ens behövde tänka tanken. Men man vet ju som sagt inte om allt kommer funka den dag man vill ha egna barn. Risken är ju att man börjar känna sig desperat om det inte verkar funka och då blir det nog ännu svårare. Men ibland tar det tid även fast allt är i sin ordning.

    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att du känner som du gör, fick nästan en tår i ögat.

    SvaraRadera