tisdag 21 juli 2009

Mer besök

Blev en tvåtimmars nap i soffan, från halvfem till halvsju. Lagomt trött då alarmet ringde.
Upp & värmde middag & gav Figo käk.
Hade en tanke & vilja att måla väggarna & Em kom förbi för att hålla mig sällskap. Men kände att jag orkade inte börja med väggarna. Får besök av mamma imorrn, eller snarare idag är det nu. Så orkar inte ha kaos hemma då. Skulle inte hinna få ordning på allt ändå så då får det vänta. Kanske gör det efter mamma åkt hem istället. Får se om bror & Carro oxå joinar oss till middag.
Iaf så blev jag & Em sugen på kladdkaka när klockan precis passerat tio, så vi skulle fixa till en sån. Men vadå? Slut på äggen! Hade jag glömt. Marina var oxå påväg hit så ringde upp henne & hon hade ägg hemma så då fick hon bidra med två ägg till kladdkakan. Och visst d en blev den kladdigaste kladdkakan jag nånsin gjort. Bidde lite misslyckad men smakade iaf kladdkaka... haha vilka idéer man kan få framåt nattkröken. Käkade kladdkake efter elva på kvällen... MEn e man ledig så é man...
Har nyss kommit hem efter att ha följt tjejerna en bit påväg hem & Figo var såklart oxå med.

Nu e jag superdupertrött. Mackan lär bli förvånad att jag är vaken, han kommer hem om ca en kvart. Får jag pussa han gonatt ikväll :)

Måste säga att det är blött ute nu. Regnat precis hela dagen lång så marken har inte kunnat dra åt sig allt vatten. Lär inte bli nåt vattningsförbud iår inte, lär juh va hur mycke grundvatten som helst...
Ska förresten gå & kika på ett hus nån dag här i veckan tror jag. Får se... Kul att kika iaf, vill så gärna ha ett "riktigt" hus. Visst är det kul att hålla på här där vi bor nu oxå men det blir liksom inte på samma vis. Vill inte kosta på samma renoveringar som om man skulle bo i samma hus resten av livet.

hihi e trött men ändå inte. Bara svammlar en massa nu. Bäst att sova nu så jag orkar med mitt besök imorrn.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar