fredag 24 juli 2009

Lugna favoriter

Kom in i en rätt så deppstämning igårkväll. Fick lov att köra igång Lugna Fvoriter på datorn oxå för att förstärka det... Så satt & lyssnade, sjöng med i låtar & grät en skvätt. Ibland måste man få ha lite deppkväll oxå, släppa ut känslorna liksom. Igår var en sån kväll. Och allt kändes meningslöst, inga barn, inget fast jobb, inget "riktigt" hus, inga roligheter att se fram emot så igår blev som sagt en deppkväll. En funderarkväll. När man känner att vad har jag fått ut av mitt liv? Vad har jag åstakommit? Ja inget egentligen!!! Det som kändes värst... Man har bara ett liv & vad vill jag ha ut av det? Börjar man tänka så kommer paniken smygande.
Vill jga bo kvar här? Resa utomlands & bo ett tag har jag alltid vela gjort. Ekonomin skulle kunna bli mycket bätre, kilona som sätter sig fast på kroppen skulle behöva försvinna bort... Ja allt kändes bara så tröstlös igår.
Men som sagt det var igår... Idag blir det "happy thoughts"! :)

Behöver släppa ut det negativa för att se till det positiva :)

Nu ska jag ta en prom med voff. En riktigt tröst. Kan man bli annat än glad nöär han kommer & läggar upp tassen för att bli kliad & lägger sitt håriga huvud i knät på en. *mys*

2 kommentarer:

  1. Hmm, jag känner delvis igen mig. På senare tid har jag också funderat mycket just på vad jag vill få ut av mitt liv. Jag har ofta tänkt: Om jag fortästter mitt liv i den riktning som jag har nu, kommer jag att känna mig nöjd och glad när jag är 80 år då? Eller kommer det finnas saker jag önskar att jag gjort annorlunda? Önskat att jag vågat prova eller göra? Det som känns jobbigast är att jag helt enkelt inte vet hur jag vill att resten av mitt liv ska vara, jag vet inte om jag vill att det ska vara så här eller på något annat vis. Kanske vår 30-årskris kommer nu... På något vis är vi inte längre unga även om vi inte känner oss gamla och då är det väl naturligt att man börjar inse att åren faktiskt går och att det är dags att sätta fart. Håller med om att man lätt får lite panik när man börjar fundera!

    SvaraRadera
  2. Håller med precis Erica. Tror den beryktade "30års krisen" slagit till lite nu i efterskott... Men inte för sent att gö nå´t med sitt liv nu... ;)

    SvaraRadera