onsdag 15 juni 2011

Onsdag

3 dar kvar tills vi ska på M´s systers bröllop. Har fixat lite hemligheter tills lördag, bla var jag & svärmor iväg på en liten leveranstripp idag. Skojskoj & hoppas det kommer uppskattas av brudparet på lördag.
Lite annat pyssel också som ska göras klart innan lördag, ska stryka Mackans kostym & så ska jag färga håret & grejja med lite sånt. Men hårfärgning får bli på fredag. Har letat nån bra text att skriva i kortet men bara hittat dom som är alldeles för långa, så struntar nog i det.
Eller nån som vet några bra ord att skriva i ett bröllopskort?

Figo får bo på hundpensionat på lördag till söndag, alla våra vanliga hundvakter har annat för sig & där har han bott förut så ska gå bra. Bara det inte börjar åska, då hämtar jag nog hem honom. Far tidigare från bröllopsfesten, ischa, kan inte med att han ska sitta & vara rädd själv. Mattes lillhjärta <3

Varit så trött denna vecka, sovit dåligt vilket såklart gör att orken tryter på kvällarna hemma. Var iaf en sväng till Kfors igår & handlade lite hemligheter tills lördag. Och så handlade vi lite stuff på Dollar, där hittar man ju alltid bra-ha-saker konstigt nog.
Mitt luktsinne har blivit helt annorlunda. Har alltid haft svårt för vissa starka dofter & så men nu tycker jag inte alls om många dofter. Sköljmedel, parfymer, duschcremer som jag tidigare gillat doftar så starkt nu. Köpte några nya duschcremer igår så hoppas att jag kommer tycka om doften iaf tills dom är uppduschade, haha.
Nä ska nog ta itu med att stryka kostymen, så jag får gå & lägga mig sen. Imorrn blir det jobb till halvsex, sen ska vi till Kfors för planering för midsommarafton. Funderingar på sillunch i det fria nån stans, nån picknik i Kforsområdet :) Kan bli nice! Bara silltårtan kommer med så är jag nöjd. Är ett måste till midsommar. Ifjol jobbade jag hela midsommarafton & helgen så det blev ingen silltårta, & ingen sillunch. Tog igen den på inflyttningsfestdagen istället, trevligare att sitta med goa vänner & käka sillunch än på bara två. Gick det med! Men midsommar är ju midsommar så iår får det bli sillunch.

Ska iaf bli skoj att gå på bröllop, tycker fler ska gifta sig, haha. Men själva så spar vi tre år till. På vår tioårsdag kanske vi gifter oss, hihi. Eller iaf det tionde året, 3 års planering kvar alltså, kanske behövs?!?

2 kommentarer:

  1. Då jag väntade Louise hade jag jättesvårt för kaffelukt så när Mattias bryggde kaffe fick jag gå till ett annat rum :-)

    SvaraRadera
  2. Lysmasken

    Kärleken
    är större än vi själva,
    - omöjlig att dölja. Sveper
    du in den, tindrar den genom höljet!

    --------------------------

    Gifta par som älskar varandra berättar tusentals saker för varann utan att öppna munnen

    ---------------------------

    Fyll inte livet med dagar,
    fyll dagarna med liv.

    SvaraRadera