söndag 6 mars 2011

Söndagsslappartid

Ligger i soffan nu, tänker inte gå härifrån förrs det är dags att lägga mig i sängen, haha. Haft en trevlig & intensiv helg. I fredags kom Erica & Joakim strax efter åtta på kvällen. Blev mat & surr & lite efterrätt, GI såklart! Trevligt att äntligen få träffa & lära känna J.
Lördagen vaknade jag tidigt, strax efter sju haha. Gick ner & fixade frulle åt alla & vid tio hade vi packat ihop oss för en skotertur till Volmsjön som ligger ovanför Kyrkdal. Tog ca 45 min att ta sig dit. Superfint ställe med en renoverad stor stuga om man ville vara inne. Men trots blåst satte vi oss ute & fick tillslut till en eld. Solen sken iaf, men blåsten gjorde att vi hade ständigt rök på oss & ögonen rann av röken. Fick iaf till att grilla korv, drack varmchoklad & kaffe. Mysigt hade vi. Påväg hem på tvärdör Ericas & Joakims skoter, mitt ute på Lesjön, gick inte att få igång. Så jag raggade runt efter nån som kunde komma & hämta mig & Erica i Kyrkdal & söta svägerskan, Carro, kom på en gång. Så snällt! Mackan fick skjutsa ut mig & Erica till vägen & så gick vi & mötte upp Carro. Sen hem & hämta bil & släpvagn. Undertiden så bogserade Mackan, Joakim & skoter ut till vägen. Hade tur att det var folk som jobbade på Dahlins så skotern lämnades där innan vi for hem till oss. En snabbdusch & fix så drog vi iväg till Kfors till Thess & Jonas. Mallan följde oxå med. Där käkade vi god mat, drack gott, såg Melodifestivalen, sjöng SingStar & avslutade kvällen på stan. Tyvärr var det fullsatt i kåtan så vi hamnade tillslut på Träffen. Hemma igen vid halvtvå- en trevlig kväll, särskilt hemma. Jag gillar hemmafester jag. Var som rätt kallt ute på stan, blåste fortfarande.
Idag har vi kikat på Vasaloppet & tagit en prommis runt byn innan vårt helgfrämmande for hem igen till Umeå. Vi for hem till pappas & drack lite kaffe & nu ligger vi som två döa sillar i soffan. Jag iaf tänker endast kliva upp då jag måste, haha. Ska snart hänga upp skoterkläderna, luktade rätt mycket rök efter igår då vi grillade i blåsten. Middag lär vi jue oxå måsta äta men sen får set vara soffläge, hihi. Sköööönt! Men som sagt en supertrevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar